Cégvilág

Nagyot ugrott a Marks & Spencer

Feljebb vitte az éves profitmarzs növekedésére adott előrejelzését a Marks & Spencer (M&S): eddig 1 százalékpontos többletet vártak, most már az 1.5-2 százalékpontot célozzák meg.

A javulást az teszi lehetővé – közölte az M&S –, hogy olcsóbban tudnak beszerezni és kevesebb árengedményre kényszerülnek rá. Az Egyesült Királyság legnagyobb ruházati lánca azt is bejelentette, hogy üzleti éve első félévében 2,3 százalékkal 267,6 millió fontra növelte üzemi eredményét (a Bloomberg elemzői konszenzusa 253 millió volt), a bérköltségeket pedig 2,1 százalékkal csökkentették.

Mindez elég volt ahhoz, hogy az M&S árfolyama több mint 9 százalékkal erősödjön a bejelentés után, noha abból az is kiderült, hogy a második negyedévben 4 százalékkal estek vissza a ruházati részleg eladásai (ugyanannyi üzlettel számolva), elsősorban a szigetországban szokatlanul meleg szeptember miatt.

Az üzletlánc élelmiszer-kereskedelmi részlege a várakozásoknak megfelelően 0,2 százalékkal növelni tudta forgalmát a negyedévben. Az M&S fel akarja gyorsítani külön élelmiszerbolt-hálózata, a Simply Food terjeszkedését, a következő három évben már mintegy 200 ilyen üzletet akarnak nyitni a korábban tervezett 150 helyett.

Marks & Spencer
Kapcsolódó cikkek