A leállásokat az okozhatta, hogy a többszörös biztosítással ellátott szerver háttértárolója nem kapcsolódott az adatátviteli rendszerhez. A MÁV informatikusai a gyártót is bevonták a mielőbbi helyreállítás érdekében - tudatta lapunkhoz is eljuttatott közleményében a vállalat.
Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, kilenc óra előtt állt le az utas- és jegyértékesítési rendszert kiszolgáló szerver, emiatt átmenetileg nem lehetett elérni a MÁV és a MÁV-START honlapját, valamint az ország egész területén nem üzemelt az internetes jegyátvételi rendszer, nem működött a vasútállomási menetjegy-automaták többsége sem. Az Elvira menetrendi kereső és az otthon nyomtatott jegyvásárlás a műszaki hiba ideje alatt is elérhető volt a www.elvira.mav-start.hu linken keresztül.
Azok az utazók, akik korábban már az interneten keresztül megváltották a belföldi menetjegyüket, de nem tudták kinyomtatni a jegykiadó automatából, a menetjegy nélkül is felszállhattak a vonatokra. Esetükben a jegyvizsgáló elkérte az e-mail címüket és a jegyvásárlás időpontját, valamint utasleadási lapot állított ki az utazás adatai alapján.
A MÁV-START arra kéri utasait, hogy az utasleadási lapot juttassák el az ügyfélszolgálatára e-mailben ([email protected]), faxon (06-1-511-2093), levélben (MÁV-START Zrt. Ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf.: 56.) vagy személyesen. Így amennyiben később igazolódik, hogy az utasnak volt érvényes jegye a rendszerben, az utasleadási lapon szereplő díjakat nem kell megfizetnie.
Az internetes jegyeladási rendszerben naponta átlagosan háromezer belföldi és 120-150 nemzetközi jegyvásárlási tranzakció zajlik, a jegyautomatákból pedig napi átlagban ötezren vásárolnak jegyet a pénteki napok kivételével, amikor akár másfélszeresére nő az elektronikus jegyértékesítés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.