A névválasztást illetően nem lehet a kreativitás hiányával vádolni a Renault-t, hiszen a Kadjar (ejtsd: kádzsár) elnevezés a quad és a francia jaillier (lő) szavak összeillesztéséből született. A Qashqai és a Kadjar kapcsán azonban nem csak a nevek között akad párhuzam, ugyanis az új francia kompakt szabadidő-autó arra a Common Module Family 1-es platformra épül, mely a Nissan Qashqai és az X-Trail alapját is adja, de míg a Nissan Angliában és Japánban készül, addig a Kadjarok a Renault spanyolországi üzeméből gördülnek majd ki. Mivel a rombuszosok komoly ázsiai keresletre számítanak, Kínában is felveszik gyártásba a Kadjart, ami azért nagy szó, mert ez lesz a márka első, Kínában is készülő típusa!
Az újdonságot elnézve úgy tűnik, hogy Laurens van der Acker fődesigner és csapata kínosan ügyelt arra, hogy a Kadjar különbözzön a Qashqaitól. Ennek jegyében – az Espace-hoz és a Capturhöz hasonlóan – a fényszórókat hangsúlyos, lefelé „terpeszkedő” hűtőmaszk köti össze, melyen korábban nem látott méretű embléma díszeleg. A 4,45 méter hosszú karosszéria a Renault-tól mostanság megszokott stílusú belsőt rejt, a középkonzolon hétcolos kijelzőjű fejegység trónolhat, míg a vezetőt teljesen digitális műszeregység tájékoztatja. A sofőr szolgálatában több vezetéstámogató rendszer is áll, például parkolóautomatika, holttérfigyelő és automatikus vészfékező igyekszik könnyebbé és biztonságosabbá tenni a vezetést. Családi autóról lévén szó nem mellékes, hogy az utastér 30 liternyi tárolórekeszt rejt, illetve hogy az anyósülés háttámlája teljesen előrehajtható, lehetőséget teremtve ezzel egészen hosszú tárgyak szállítására is.
Bár nem vitás, hogy csak a vásárlók kis hányada viszi majd terepre a modellt, az újdonság tisztességes hasmagassággal (190 mm) és terepszögekkel (18 illetve 25 fok) rendelkezik. Összkerékhajtás azonban, ahogy a Qashqai esetében is, kizárólag a 130 lóerős, 1,6-os dízelhez lesz rendelhető, a 110 lóerős, 1,5-ös dízel (az EDC-váltóval is kombinálható egység újdonsága az acéldugattyúk alkalmazása) és a 130 lóerős, 1,2-es benzines turbómotor vásárlóinak meg kell elégedniük a fronthajtással. Amúgy a 4x4-es verzió esetében a Renault–Nissan szövetség széles körben alkalmazott hajtását találjuk a lemezek alatt, a rendszer menüje a váltó melletti forgókapcsolóval vezérelhető. A fronthajtású 2WD mód mellett kapcsolhatjuk a rendszert Auto programba (ilyenkor alapvetően elsőkerék-hajtású az autó, de tapadásvesztés esetén hátra küldheti a nyomaték 50 százalékát), míg Lock állásban fix 50:50 arányú a nyomatékelosztás a tengelyek között.
Már önmagában a motorpaletta is mutatja, hogy a takarékosság fontos szempont volt, de több kisebb összetevő is felel azért, hogy ne rójon nagy terhet a tulajdonosra a Captur – az 1,5-ös dCi például 3,8 literes átlaggal büszkélkedhet. A start-stop rendszer és a rekuperációs fékrendszer mellett aktív hűtőlamellákat is bevetett a Renault, ami az aerodinamikai előnyökön túl azért is hatásos, mert hidegindítás esetén a zárt lamellák segítik, hogy a motor minél gyorsabban elérje az üzemi hőmérsékletet. Ez a rendszer 4 grammal csökkenti a CO2-kibocsátást 100 kilométerenként. Az új Kadjar forgalmazása júniusban kezdődik hazánkban, az árakat illetően pedig szűkszavúan csak annyit nyilatkozott az importőr, hogy a közvetlen versenytársak árához fognak igazodni.
Jó előjel: a példaképet viszik, mint a cukrot
A 2006 óta gyártásban lévő Qashqai példátlanul sikeres modell, eddig világszerte 2,6 millió példányt értékesítettek belőle. A 4,38 méter hosszú második nemzedék hazánkban 4,99 millió forinttól kapható a 115 lóerős, 1,2-es DIG-T egységgel, de a típus elérhető még az 1,6-os, 160 lóerős turbómotorral (5 890 000 Ft), az 1,5-ös, 110 lóerős (5 980 000 Ft), valamint az 1,6-os, 130 lóerős (6 480 000 Ft) dízelmotorokkal. Utóbbi kivitel 4x4-es hajtással vagy CVT automatikus váltóval is rendelkezésre áll.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.