Hiába ért el profitot üzleti éve első félévében az EasyJet, a második legnagyobb európai fapados légitársaság részvényárfolyama tegnap nyitáskor 8 százalékkal zuhant Londonban, miután profit warningot is közölt. A márciussal zárult hat hónapot 7 millió font adózás előtti nyereséggel zárta a londoni székhelyű társaság: ez nemcsak azért szép, mert egy évvel korábban 53 millió font veszteségről számoltak be ezen a soron, hanem azért is, mert a téli időszak általában rosszabb a légiközlekedésben (az EasyJet több mint tíz éve nem ért el ilyenkor profitot). Az árbevétel 3,8 százalékkal 1,77 milliárd fontra nőtt, az egy ülésre jutó összeg (változatlan árfolyamon számolva) 2,6 százalékkal; mindehhez 28,9 millió utast szállítottak, 4,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Az EasyJet kezére játszott az üzemanyagköltségek csökkenése és a font/euró árfolyam alakulása is, ám ez utóbbi visszájára fordulhat a most zajló időszakban – figyelmeztetett a jelentés –, mert az alacsonyabb költségek már nem ellensúlyozzák eléggé az euró további gyengülését, és az árfolyamhatás akár 40 millió eurót is elvihet a második félévi eredményből. A harmadik negyedévi profitot emellett megterheli a francia légiirányítók áprilisi sztrájkja is: emiatt több mint 600 járatot voltak kénytelenek törölni, ami 25 millió fontba került a társaságnak és 3 százalékkal csökkenheti az egy ülésre jutó árbevételt ebben az időszakban.
A későbbiekben azzal is javítani akarják az eredményességet az, hogy 2016 májusától kezdve az A320-as gépeken 186 ülést helyeznek el, hattal többet a mostaninál (követve a fő rivális Ryanair példáját, amely a Boeing 737-esekre akar még több utast bezsúfolni). Ez 2 százalékkal csökkentheti az egy ülésre jutó költséget, miközben – az EasyJet állítása szerint – nem romlik az utasok kényelme.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.