BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagyot zuhant az EasyJet

Hiába ért el profitot üzleti éve első félévében az EasyJet, a második legnagyobb európai fapados légitársaság részvényárfolyama tegnap nyitáskor 8 százalékkal zuhant Londonban, miután profit warningot is közölt. A márciussal zárult hat hónapot 7 millió font adózás előtti nyereséggel zárta a londoni székhelyű társaság: ez nemcsak azért szép, mert egy évvel korábban 53 millió font veszteségről számoltak be ezen a soron, hanem azért is, mert a téli időszak általában rosszabb a légiközlekedésben (az EasyJet több mint tíz éve nem ért el ilyenkor profitot). Az árbevétel 3,8 százalékkal 1,77 milliárd fontra nőtt, az egy ülésre jutó összeg (változatlan árfolyamon számolva) 2,6 százalékkal; mindehhez 28,9 millió utast szállítottak, 4,4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Az EasyJet kezére játszott az üzemanyagköltségek csökkenése és a font/euró árfolyam alakulása is, ám ez utóbbi visszájára fordulhat a most zajló időszakban – figyelmeztetett a jelentés –, mert az alacsonyabb költségek már nem ellensúlyozzák eléggé az euró további gyengülését, és az árfolyamhatás akár 40 millió eurót is elvihet a második félévi eredményből. A harmadik negyedévi profitot emellett megterheli a francia légiirányítók áprilisi sztrájkja is: emiatt több mint 600 járatot voltak kénytelenek törölni, ami 25 millió fontba került a társaságnak és 3 százalékkal csökkenheti az egy ülésre jutó árbevételt ebben az időszakban.

A későbbiekben azzal is javítani akarják az eredményességet az, hogy 2016 májusától kezdve az A320-as gépeken 186 ülést helyeznek el, hattal többet a mostaninál (követve a fő rivális Ryanair példáját, amely a Boeing 737-esekre akar még több utast bezsúfolni). Ez 2 százalékkal csökkentheti az egy ülésre jutó költséget, miközben – az EasyJet állítása szerint – nem romlik az utasok kényelme.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.