BUX 52,349.65
-1.45%
BUMIX 4,308.05
-0.83%
CETOP20 2,491.96
-0.32%
OTP 17,690
-1.61%
KPACK 8,300
-2.35%
0.00%
-3.53%
-0.51%
-0.91%
ZWACK 16,500
0.00%
0.00%
ANY 1,550
0.00%
RABA 1,370
+0.74%
0.00%
-0.35%
0.00%
0.00%
+0.91%
-0.72%
-3.22%
-0.98%
-2.97%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,652
-0.30%
-0.66%
ALTEO 2,320
+0.43%
0.00%
-0.40%
EHEP 1,645
-2.66%
-1.25%
-3.11%
MKB 1,972
0.00%
-0.55%
+0.12%
-11.50%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
0.00%
+2.91%
+0.62%
+1.64%
-1.76%
NUTEX 15.46
-1.78%
GOPD 12,800
-0.78%
OXOTH 4,572
-0.82%
-3.57%
NAP 1,780
-1.49%
0.00%
-1.34%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Véget ért a német vasutassztrájk

Véget ért ma a Deustche Bahn (DB) német vasúttársaság történetének eddigi leghosszabb sztrájkja, de a közlekedés rendje várhatóan csak hétfőn áll helyre.

A mozdonyvezetők szakszervezetének (GDL) munkabeszüntetése 138 óráig tartott, vasárnap reggel 9 órakor ért véget. A németországi vasúti közlekedésben azonban továbbra is fennakadások várhatók, a rendkívüli menetrend egész vasárnap érvényben marad.
   
A GDL egyelőre nem tervez újabb sztrájkot. "Az ország és az utazók megérdemelik a szünetet, a DB-nek pedig gondolkodási idő jár" - mondta Claus Weselsky, a GDL vezetője a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung című vasárnapi lapnak.
   
A GDL az utóbbi tíz hónapban nyolcadik alkalommal szervezett sztrájkot, hogy nyomatékosítsa követeléseit. A béremelés kérdésében közeledtek az álláspontok, a szakszervezet 5 százalékos emelést követel, a DB 4,7 százalékos bérfejlesztést és ezer eurós egyszeri juttatást kínál. Elutasítja viszont az országosan és a DB-nél működő érdekképviseleteket tekintve is a kisebbek közé tartozó - a cég 200 ezer dolgozója közül 20 ezret összefogó - szakszervezet másik fő követelését. A GDL azt akarja elérni, hogy a mozdonyvezetők mellett más foglalkozású tagjai - például vonatkísérők - számára is bérmegállapodást köthessen a munkaadóval. A DB ezt azért utasítja el, mert nem akar ugyanazon munkavállalói kör bérezéséről és munkaviszonyairól egyszerre több szakszervezettel tárgyalni, illetve több bérmegállapodást kötni.
   
A GDL-t és vezetőjét sokan bírálják. Weselsky-t a "személyes hatalmi érdekei" vezetik, ami "rombolja a szakszervezetek iránti bizalmat és a bérharc intézményének társadalmi elfogadottságát" - nyilatkozott a szociáldemokrata párt (SPD) parlamenti frakcióvezetője, Thomas Oppermann. Az SPD-vel kormányzó CDU/CSU konzervatív pártszövetség frakcióvezetője, Volker Kauder pedig úgy vélte egy vasárnapi rádióinterjúban, hogy a GDL akciói aránytalanul nagy megterhelést okoznak az országnak.
   
A teherszállítási ágazatban hétfő délután, a személyszállításban kedd hajnalban kezdődött sztrájk becslések szerint 750 millió euró kárt okoz a német nemzetgazdaságnak és 0,1 százalékponttal visszaveti a gazdasági növekedést a második negyedévben.

 

MTI-->

Kapcsolódó cikkek