Az első fél évben is folytatódott a tavalyi lendület a Bónusz Brigádnál, az egy évvel korábbihoz képest mintegy felével nőtt a közösségi vásárlói szolgáltatást nyújtó cég forgalma – mondta el érdeklődésünkre Kaprinay Zoltán, a társaság társalapítója és vezetője. A vállalat értékesítésének felét adják a különböző kedvezményes szolgáltatások, míg az utazási ajánlatok, valamint a termékek egyaránt 25-25 százalékos részt képviselnek.

„A múlt évben konszolidálódott a közösségi vásárlás piaca, a Bónusz Brigád részesedése 90 százalék körüli. Miután eltűntek vagy eltörpültek a korábbi versenytársak, átszerveztük a belső folyamatokat, és „kinyitottuk” a céget, sokkal nagyobb volumenű, skálázható működésre rendezkedtünk be. Több értékesítővel dolgozunk, a duplájára növeltük a számukat. Annak ellenére, hogy már huszonnégyen vannak, most is keressük az új üzletkötőket. Még mindig vannak ugyanis olyan területek, ahová nem jutottunk el” – számolt be a helyzetről Kaprinay Zoltán.

A társaság a tavaly év végi tapasztalatok alapján úgy döntött, hogy átszervezi a termékek átadását, és a belvárosi boltjukat egy lényegesen nagyobbra cserélték, amely egyben raktárként is szolgál. „A megvásárolt termékeket nemcsak a Brigád Boltban lehet átvenni, kiszállítást, utánvétet, de GLS csomagpontos vagy pick pack pontos átvételi lehetőséget is kínálunk, így sokkal könnyebben hozzájuthatnak a megvett áruhoz a vásárlóink” – tette hozzá a cégvezető.

A 2010 őszén indult Bónusz Brigád a GKI Digital múlt héten megjelent felmérése szerint az ötödik legnagyobb forgalmú e-kereskedő Magyarországon. Az innovatív magyar vállalkozás a múlt évben 800 millió forinttal, 2,7 milliárd forintra növelte forgalmát. A társaság 27,4 millió forintos nyereséggel zárta a 2014-es évet.

Az év második felére vonatkozó tervek kapcsán Kaprinay Zoltán közölte, hogy több fejlesztéssel készülnek az oldalon. Emellett a tervekben szerepel egy új portál elindítása. Ez szintén közösségi szolgáltatást kínál majd, de nem vásárlás lesz a profil. „Már az indulásnál azt a célt fogalmaztuk meg, hogy egy meghatározó internetes céget építünk. Az ősszel induló új oldal lesz a következő mérföldkő. A portált szintén a Skoopy Kft. működteti majd, de teljesen önálló brand alatt futó új szolgáltatás lesz” – mondta el az újdonság kapcsán Kaprinay Zoltán.

A GKI Digital tíz legnagyobb forgalmú hazai webáruházat bemutató összeállítása szerint az öt évnél fiatalabb online üzletek között a második, a magyar tulajdonos webshopoknál a harmadik, míg az öt évnél fiatalabb márkák között az első lett az árbevételt figyelembe véve a Bónusz Brigád. A GKI elemzésében szereplő tíz e-kereskedelmi szolgáltató összesen 50 milliárd forintos forgalmat produkált a múlt évben, ami több mint ötvenszázalékos növekedést jelentett 2013-hoz képest.

A hazai online áruházak számára egyébként kiemelkedő évnek bizonyult 2014, egy másik kutatócég, az eNET adatai szerint a kosaras rendszerben értékesítő üzletek 273 milliárd forintos bevételt értek el, ami 26 százalékos növekedést jelentett az egy évvel korábbihoz képest. Az online csatorna a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 3,7 százalékát adta a múlt évben, ami szintén jelentős változás, hiszen 2013-ban még csak 3,1 százalék volt ez az érték.