Július 1-jétől a PayPal vásárlóvédelmi programja a fizikai termékek mellett az inmateriális árucikkekre és szolgáltatásokra is kiterjed, mint például a digitális zene, digitális könyv, digitális játékok, utazásra jogosító jegyek vagy letölthető szoftverek.

A PayPal folyamatosan fejleszti a fogyasztók érdekeinek védelmét szolgáló vásárlóvédelmi programját. A vállalat tavaly a fizikai árucikkek körén belül a megrendelésre készült egyedi termékekre is kiterjesztette a védelmet, továbbá 45 napról 180 napra emelte fel a vásárlói követelések benyújthatóságának időszakát. A most bevezetett új elem alapjául egy, az Egyesült Királyságban 2014-ben indított kísérleti program eredményei szolgáltak, amelynek során a brit felhasználók pozitívan fogadták a vásárlói védelem kiterjesztésének lehetőségét szolgáltatásokra és digitális termékekre.

A PayPal arra számít, hogy a jövőben a digitális árucikkek és a digitális szolgáltatások lesznek az online növekedésének motorjai. A PayPal vásárlóvédelmi programjának kiterjesztése immateriális árucikkekre egy régóta ismert problémára nyújt megoldást, és a vásárlás kockázatának csökkentésével valóban nagy segítség lesz az ilyen jellegű termékek és szolgáltatások megvásárlását tervezők számára – mondta Damien Perillat, a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. A digitális árucikkekre és szolgáltatásokra kiterjesztett védelemnek köszönhetően nőni fog a vásárlói bizalom, és ezzel nemcsak maguk a vásárlók, hanem a kereskedők is hasznát látják majd a bővítésnek – tette hozzá az igazgató.

A vállalat 1998-as alapítása óta élenjáró szereplője a digitális fizetési formák forradalmasításának, mára naponta 11,5 millió tranzakciót bonyolítanak le. A PayPal 165 millió aktív digitális pénztárcával új, nyílt és biztonságos fizetési környezetet hozott létre. A PayPal egy globális fizetési platform, 203 piacon van jelen. Ügyfeleik száz pénznemben fogadhatnak fizetést, 57 pénznemben végezhetnek utalásokat bankszámláikra, és 26 pénznemben tarthatják pénzüket PayPal-számlájukon.