Cégvilág

Okosóra-áradat Berlinben

Samsung, Huawei, Motorola, LG – csak néhány ismertebb vállalat azok közül, amelyek okosórával is képviseltették magukat idén a berlini IFA technológiai kiállításon és vásáron. A szerdán zárult eseményen számos új terméket, meghökkentő megoldást mutattak be, a legnagyobb figyelem azonban talán a viselhető technológiára, azon belül is az okosórákra irányult. A Samsung Berlinre időzítette az új Gear S2 bemutatását a szélesebb közönségnek, az LG az Urban Watch új változatával, az aranyozott, 1200 dolláros Luxe-szal érkezett, de nagyon hatásosra sikerült a Huawei készüléke is, amely fém- és bőrpánttal is kapható lesz. A kínai cég új, csúcskategóriás okostelefonját is elvitte Berlinbe, a Mate S-t egyértelműen az iPhone 6 riválisának szánták, azonban kérdés, mennyire lesz versenyképes a héten bemutatott új Apple okosmobilokkal.

A telefongyártók közül talán a Sony vette legkomolyabban idén az IFA-t, a japán társaság az új, Xperia 5Z családjával érkezett a német fővárosba. A prémiumkategóriát képviselő készülék paraméterei alapján egyértelműen megállapítható, hogy főként azokra a felhasználókra összpontosítottak, akik gyakran használják fotózásra és filmezésre is mobiljukat. Az eszköz 23 megapixeles kamerát kapott, emellett olyan speciális szoftvert hoztak létre, amely jelentős mértékben segíti a fotók elkészítését. A Xperia 5Z-ből készült egy prémium változat is, amely a világ első 4K-s, vagyis ultranagy felbontású kijelzővel ellátott okostelefonja a Sony állítása szerint.

Míg a mobiltelefonoknál újdonságnak számít a 4K, addig a televízióknál lassan alapfelszereltség ez a technológia. Idén Berlinben egy új rövidítéssel ismerkedhettek a felhasználók, a HDR-rel (high dynamic range – nagy dinamikatartomány). A technológiának köszönhetően az eddigieknél is élénkebb, dinamikusabb színeket képesek megjeleníteni a televíziók. Az LG két HDR-tévével jelent meg az IFA-n, de a Sony is erősített ezen a területen.

Az IFA-n ugyanakkor a háztartási berendezések legújabb generációját is bemutatják. A legegyértelműbb trend ebben a szegmensben, hogy mindent hálózatba kapcsolnak, a mosógéptől a porszívóig. A Samsung ennek jegyében az AddWash nevű mosógépet is elvitte Berlinbe, a berendezés Android és iOS operációs rendszert használó eszközökkel egyaránt kompatibilis, így távolról is felügyelhető és működtethető, valamint értesítést is küldhet tulajdonosának arról, hogy éppen mi történik. A robotporszívók már nem számítanak újdonságnak, azonban a Neato Botvac nevű eszközénél egy szinttel már tovább lépett. A készüléket ugyanis okostelefonnal távolról is el lehet indítani, így úgy kezdheti el valaki a takarítást, hogy otthon sincs. A berendezést az év vége felé már meg lehet vásárolni, 700 dollár körüli összegért.

És eközben egy klasszikusnak adott új funkciót a Polaroid, a társaság bemutatott egy olyan kompakt digitális fényképezőgépet, amely azonnal ki is nyomtatja a képeket.

IFA
Kapcsolódó cikkek