BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Újabb vidéki város veszi saját kezébe a tömegközlekedést

Tatabánya önkormányzata saját kezébe veszi a tömegközlekedés ellátását, az új autóbusz-vállalat alapításától színvonal-emelkedés és tízszázalékos költségmegtakarítás várható - mondta el a város polgármestere az MTI-nek. Schmidt Csaba (Fidesz-KDNP) tájékoztatása szerint a megalakítandó vállalkozás költségei egymilliárd forintra tehetők, ez tíz százalékkal alacsonyabb, mint a jelenleg szolgáltató Vértes Volán költsége. Az önkormányzati tagvállalat 8-10 éves buszokat szerezne be, ezzel jelentősen emelkedne a járműpark műszaki színvonala.

A közszolgáltatást 2017 elejétől az önkormányzat városüzemeltetési cégének (T-SZOL Zrt.) kizárólagos tulajdonában lévő tagvállalat végezné el - tette hozzá a polgármester.

Az önkormányzat érdekeltségében lévő, helyi tömegközlekedést végző társaság teljes létszámigénye 129 munkavállaló, de a szolgáltatás csaknem ötven százalékát alvállalkozókkal végeztetnék.

Az előzetes tervek szerint a város 21 használt csuklós autóbuszt szerezne be, 700 millió forint körüli értékben, a még szükséges 16 szóló autóbuszt alvállalkozók üzemeltetnék, ezzel további 33 millió forint takarítható meg.

Az önkormányzat és a jelenlegi szolgáltató közötti szerződés 2016 végén jár le. A Vértes Volán beszámolója szerint a tatabányai tömegközlekedésben 2014-ben csaknem 14 millió utast szállítottak, mintegy hárommillió kilométert teljesítettek és 100 embert foglalkoztattak. A tevékenység a vállalatnak 2014-ben 190 millió forint veszteséget okozott, mivel az utasszám csökkenésével folyamatosan csökkentek a jegyárakból származó bevételek.

Tatabánya 11 kilométer hosszú város, az egyes városrészek egymástól jól elkülönülnek, a belterületen található egy üdülő- és egy kiskertes övezet. Korábban az egymástól távol lévő területek elérését körjáratokkal oldották meg, majd a hosszú menetidők miatt átszálló rendszerű közlekedésre tértek át.

A helyi tömegközlekedés saját kézbe vétele előtt egy munkacsoport több hónapig vizsgálta a lehetséges megoldásokat, a képviselő-testület ezt követően döntött az önkormányzati feladatellátás mellett - tette hozzá a polgármester.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek