Benzinfaló autókra váltott Amerika
Az alacsony üzemanyagárak, a bővülő foglalkoztatás, a keresetek növekedése és a ma még alacsony kamatok kedveznek az amerikai autóvásárlóknak. A legnagyobb amerikai gyártó, a General Motors 2 százalékos plusszal, 229 ezres darabszámmal hozta le a novembert. A kereslet a magas fogyasztású, robusztus haszon- és hobbijárművek felé tolódott el, a 128 forintos átlagos üzemanyagár ugyanis nem a környezetkímélő autóknak kedvez. Vezető márkájukból, a Chevrolet-ből 157 ezret adtak el, ez 5 százalékos bővülés. Buickból ennek a tizede fogyott, míg a GMC haszonjárművekből értékesített 43 ezer darab stagnálás jelent.
Enyhe csalódást okozott viszont a Ford, amely a 187,8 ezer autót adott el novemberben, ez csupán 0,4 százalékos előrelépést jelent, igaz a cég az idén eddig már 5 százalékot javított a eladási statisztikáján. A Ford átlagos értékesítési árai 3800 dollárral voltak magasabbak a tavalyinál, e téren ő volt a legjobb. Ez elsősorban a magas profittal eladható kisteherautók és városi terepjárók magas arányának köszönhető. A teljes forgalom harmadát a F-szériához tartozó kisteherautók adták, 16 százalékos éves növekedést felmutatva. A zárt furgonoknál, mint a Transit, 59 százalékos növekményt, 17,8 ezer eladott autót regisztráltak.
A Chrysler javuló statisztikája immár sorozatban 68. hónapja tart, ezúttal 3 százalékot tapasztottak a tavalyi novemberi adathoz, 176 ezer darabbal 15 éves rekordot átadva a múltnak. A Fiathoz tartozó cégnél a magas haszonkulccsal értékesíthető Jeep-ek viszik a prímet, a 69 ezer eladott példány 20 százalékos bővülést takar. Ez kompenzálta a személyautók iránti kereslet csökkenését, mivel a Chryslernél 12, a Dodge-nál 8, a Fiatnál pedig 3 százalékos visszaesést mutattak ki.


