A gyártók olyannyira próbálnak lefedni minden piaci rést, hogy manapság eljutottunk oda, hogy az izmos kompaktok is két csoportra oszthatók: itt vannak a vérmes hot hatchek, mint például a VW Golf R (300 LE) vagy a Ford Focus RS (350 LE), és van egy csoport eggyel lejjebb. Ide olyan autók tartoznak, amelyek átmenetet képeznek a kemény sportmodellek és a „hétköznapi” kivitelek között. Ehhez a bolyhoz sorolható a 270 lóerős 308 GTi alá pozicionált 308 GT is, mely két karosszériaváltozatban (ötajtós és kombi) és két motorvariánssal létezik: a vásárlók az 1,6 literes, 205 lóerős benzines THP és a 2,0 literes HDi 180 lóerős inkarnációja közül is választhatnak, vagyis eléggé széles az a terület, amelyet a Peugeot le tud fedni a GT-sorozattal – az egyedüli fix, hogy a benzines manuális váltóval, míg a dízel csak automatikussal létezik.
A teljesítményhez illően a Peugeot kezelésbe vette az alapból szelíd 308-as külsejét is, hiszen kifejezetten ehhez a modellhez terveztek új, 18 colos keréktárcsákat, és itt van a sűrűn rácsozott, GT-emblámás hűtőmaszk, valamint a lapított dupla kipufogóvég. Utóbbihoz kapcsolódik, hogy a motor hangja kellemesen búgós, de arra kínosan ügyeltek, hogy hosszú úton se legyen fárasztó. Aki mindenáron sportautós hangra vágyik, annak a Sport módot ajánlja a Peugeot: a hangszórókból mesterséges motorzaj támad, méghozzá olyan, amely leginkább a hat- vagy nyolchengeresek orgánumára emlékeztet.
Én személy szerint nem vagyok oda a szintetikus hangélményért, de biztosan lesz, aki jópofának találja. Szintén a „vakítás” kategróiájába sorolható a fedélzeti telemetria, a két főműszer közötti kijelzőről leolvashatjuk, hogy épp mekkora a hossz- és keresztirányú gyorsulás, vagy hogy a 205 lóerőből és a 285 Nm-ből mennyit hasznosítunk. Egyébként meg a hurkák dacára nagyon komfortosak az első ülések, s bár a hátsó helykínálat nem éri el a szegmens átlagát, a piros cérna bőséges használata, a fantasztikusan jó fogású kormány és az igényes anyagok folytán kellemes a 308 GT beltere.
A GT leginkább azzal győz meg, hogy mennyire rugalmas az 1,6-os turbómotor, és hogy a teljesítmény ellenére minimális a hajtási befolyás. A 7,5 másodperces gyorsulási adat a valóságban rövidebbnek tűnik, de a csúcsot az jelenti, hogy a legkisebb gázra még hatodikban is azonnal válaszol a motor. A pozitívumok közé sorolható továbbá a Peugeot talán legjobb kézi váltója, a kellően direkt volán és a szolid, 7,8 literes tesztfogyasztás is. Az erősebb kanyarstabilizátorok és a keményebb rugók miatt inkább a jó minőségű utat szereti a GT: a keresztbordákkal nem tud mit kezdeni a futómű, és ezt a vezetőülésben nagyon is lehet érezni. A normál 308-asokhoz képest jelentős különbség van a fékek területén is: elöl 330, míg hátul 268 mm-es tárcsa lassítja az autót.
A benzines, ötajtós verzió 7,5 milliós ára egyáltalán nem túlzó a teljesítmény függvényében, és igazából a dízel automata változat 8,6 millió forintja sem tűnik vészesen soknak, tekintettel arra, hogy a felszereltség alapból is gazdag. Mivel az SW kombi is látványos darab (és sokkal praktikusabb), a 280 ezer forintos felár elgondolkodtató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.