Élményautózásban mindig is menő volt a Mini. Bájos formája a második újrarajzolás után is hatásos, jól áll neki az elegáns, brit versenyzöld fényezés a fehér tetővel és a kockás huzattal. Ez a prémiumautó előbb csal mosolyt az arcokra, mint vált ki ellenszenvet. Legfeljebb irigyelni lehet a sofőrt, akinek ez a generáció is mindenben a keze alá dolgozik. Továbbra is izgalmas vele minden megtett kilométer, s ebben legalább akkora szerepe van a direkt kormányzásnak, az úthoz mágnesként tapadó futóműnek, a jól adagolható, erős fékeknek, mint a hajtásláncnak.
A motor már csak egy láncszem a gépezetben, és semmiképpen sem a leggyengébb. Hiába jár csak három henger a Cooper D-hez, bántó hangot magasabb fordulaton sem hallat. Ami eljut az utastérbe, nem más, mint a duruzsolás alacsony fordulaton és némi kipufogóhangolással morcosított berregés pörgetésnél. Ennyi zajra szinte szükség is van egy olyan élő-lélegző kis élményautónál, mint a Mini. Nem kell lemondani az azonnali gázreakcióról és a dinamikáról sem. Papíron 4 lóerővel többet tud négyhengeres elődjénél, a különbség nem érzékelhető, de miután kipróbáltuk, nem hiányoljuk többé a régi motort. Már 1500-as fordulattól lendületesen gyorsul, még a takarékosságra hangolt Green üzemmódban is mozgékonyabb a forgalom sok résztvevőjénél, ez városi manővereknél és országúti kanyargás közben élénk kezelhetőséget eredményez. Ezzel együtt az átlagosnál nagyobb erőszükséglettel is jár a Mini vezetése, nem kényeztetni, szórakoztatni akar. Illik hozzá a kézi váltó, melynek hosszú hatodikja kifejezetten autópályára való, ahol 2500 környékén jár a fordulatszám, hogy a spórolós énünk is boldog legyen. Mi a gyenge pontja? A korábbinál bunkerszerűbb, főleg hátul még mindig szűkös karosszériája, melynek merevsége cserébe meggyőzőbb, mint valaha.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.