Az Alibaba egyelőre nem érzi a kínai gazdaság lassulását, legalábbis az internetes kereskedőház és szolgáltató vezérigazgatója szerint ragyogó negyedévet zártak decemberben. Daniel Zhang mérföldkőnek nevezte a cég történetében a 400 millió regisztrált felhasználó elérését. Ennyien vásárolnak az Alibaba piacterein működő boltokból legalább évente egyszer.
A mobilos felhasználóik száma kiemelkedően magas, 393 millió, ráadásul ez a törzsvásárlói kör havonta legalább egyszer „plázázik” az Alibaba által üzemeltetett Taobao és Tmall piactér több ezer virtuális kereskedésében. És ha már nézelődik, költ is. Különösen nagy volt az e-boltok forgalma a 2009-ben életre hívott szinglinapon, azaz november 11-én (11. 11.). Soha ennyien (115 millióan) és ennyit (14 milliárd dollárt) nem költöttek 24 óra alatt, mint az egyedülállók napján. Mind az Alibaba, mind a mobil fizetései rendszere, az AliPay jelesre vizsgázott az ominózus napon. A cég informatikai hálózata ekkora terhelést is elbírt különösebb fennakadások nélkül – büszkélkedett közleményében az Alibaba.
Aznap 467 millió megrendelést dolgoztak fel, a csúcsot az egy másodperc alatti 140 ezer tranzakció jelentette. Sokat segített, hogy könnyen kezelhető és átlátható mobilos alkalmazásokkal navigálták vásárlóikat a virtuális boltok dzsungelében. A mobil eszközökön leadott megrendelések számát és értékét illetően rivális nélkül maradtak a piacon – állítja Zhang. Az ebből származó bevételük megháromszorozódott, 2,89 milliárd dollárra ugrott. Az előző negyedévit 21 százalékkal meghaladó, 407 millió felhasználó vásárlókedvének köszönhetően a cégcsoport teljes negyedéves forgalma globálisan 32, Kínában 35 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz viszonyítva, meghaladva az 5,33, illetve a 4,43 milliárd dollárt. Duplázódott a nyeresége, elérve az 1,92 milliárd dollárt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.