Mesés negyedévet zárt az Alibaba
Az Alibaba egyelőre nem érzi a kínai gazdaság lassulását, legalábbis az internetes kereskedőház és szolgáltató vezérigazgatója szerint ragyogó negyedévet zártak decemberben. Daniel Zhang mérföldkőnek nevezte a cég történetében a 400 millió regisztrált felhasználó elérését. Ennyien vásárolnak az Alibaba piacterein működő boltokból legalább évente egyszer.
A mobilos felhasználóik száma kiemelkedően magas, 393 millió, ráadásul ez a törzsvásárlói kör havonta legalább egyszer „plázázik” az Alibaba által üzemeltetett Taobao és Tmall piactér több ezer virtuális kereskedésében. És ha már nézelődik, költ is. Különösen nagy volt az e-boltok forgalma a 2009-ben életre hívott szinglinapon, azaz november 11-én (11. 11.). Soha ennyien (115 millióan) és ennyit (14 milliárd dollárt) nem költöttek 24 óra alatt, mint az egyedülállók napján. Mind az Alibaba, mind a mobil fizetései rendszere, az AliPay jelesre vizsgázott az ominózus napon. A cég informatikai hálózata ekkora terhelést is elbírt különösebb fennakadások nélkül – büszkélkedett közleményében az Alibaba.
Aznap 467 millió megrendelést dolgoztak fel, a csúcsot az egy másodperc alatti 140 ezer tranzakció jelentette. Sokat segített, hogy könnyen kezelhető és átlátható mobilos alkalmazásokkal navigálták vásárlóikat a virtuális boltok dzsungelében. A mobil eszközökön leadott megrendelések számát és értékét illetően rivális nélkül maradtak a piacon – állítja Zhang. Az ebből származó bevételük megháromszorozódott, 2,89 milliárd dollárra ugrott. Az előző negyedévit 21 százalékkal meghaladó, 407 millió felhasználó vásárlókedvének köszönhetően a cégcsoport teljes negyedéves forgalma globálisan 32, Kínában 35 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz viszonyítva, meghaladva az 5,33, illetve a 4,43 milliárd dollárt. Duplázódott a nyeresége, elérve az 1,92 milliárd dollárt.


