Másfélszeresére, 2,82 milliárd euróra nőtt a Renault-csoport nyeresége tavaly, elsősorban új modelljeinek köszönhetően. A francia autógyártó forgalma 10,4 százalékkal 45,3 milliárd euróra bővült. Még szebb lett volna a kép, ha az AvtoVAZ nem okozott volna 620 millió eurós veszteséget az abban 37 százalékos tulajdonrésszel rendelkező franciáknak. A Ladákat gyártó vegyes vállalat az orosz piac megroppanása miatt további tőkeinjekcióra szorul. Mindenesetre a Renault 225 millió eurós értékleírást hajtott végre az AvtoVAZ pakettnél, így az már csak 96 millióval szerepel a könyveiben. Carlos Ghosn vezérigazgató semmilyen jó hírt nem vár az idén Oroszországból, ahogy Brazíliából sem, ahol újabb 6 százalékos forgalomcsökkenést hozhat számukra a recesszió. Mindennek ellenére a Renault idén mind forgalmát, mint profitját tekintve magasabbra tör – jelezte Ghosn.
A Renault sikerében nagy szerepet játszott az új Captur és Kadjar városi terepjárók mellett a felfrissített Trafic kisáruszállító, valamint a Dacia Logan iránti kereslet – írja a Reuters. A modellváltásnak azonban ára is volt: 379 millió eurós kedvezménnyel tudták csak kisöpörni meglévő raktáraikat, de az Euro6-os motorszabványnak való megfelelés is sokba került. A dízelbotrány, amely januárban a Capturt is elérte, az idei teljesítményen ejthet foltot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.