A schengeni rendszer felbomlása sokat ártana az európai és benne a magyarországi autóiparnak. Addig is a szektor szinte minden szereplője növekedésre számít.
Az európai autóipar lenne a legnagyobb vesztese a schengeni rendszer felbomlásának, hisz például kiszámíthatatlanok lennének a szállítások – mondta Szijjártó Péter, a külgazdaságért felelő miniszter a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) hétfői járműipari konferenciáján. Épp ezért Magyarország a schengeni rendszer fenntartását szorgalmazza – tette hozzá Szijjártó, és azt is elmondta, hogy tavaly az előző évhez képest 17,6 százalékkal nőtt a járműgyártás teljesítménye, elérve a 7833,3 milliárd forintot. A miniszter szerint az idén nehezebb lesz, többet kell dolgozni a befektetések elnyeréséért, ráadásul egyre több versenytárssal kell megküzdenie Magyarországnak.
Az Audi folytatni kívánja a tavalyi sikereket – mondta Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke. A győri gyárban 2015-ben először készült évi kétmilliónál több motor, miközben több mint 160 ezer autó gördült le a gyártósorokról, ami 18,5 százalékos növekedés 2014-hez képest. Ennél is jobban növekedett a Magyar Suzuki Zrt. termelése. Esztergomban ugyanis 28 százalékkal több, 185 ezer új személyautót gyártottak, a siker főleg a Vitarának köszönhető – mondta Urbán László, a cég vezérigazgató-helyettese. A kecskeméti Mercedesnél februárban készült el az ötszázezredik autó – mondta Christian Wolf, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezetésének elnöke, hozzátéve, hogy a cég tavaly beállt az évi 180 ezer darabos kibocsátásra, s felkészülnek a kompakt autók újabb generációjának gyártására is. Az Opel szentgotthárdi gyárában tavaly készült el a nyolcmilliomodik motor – mondta Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd Kft. ügyvezetője. Idén tovább növelik a gyártott darabszámot, és terveik szerint 600 ezer motor készül majd.
Az egyik legnagyobb – Magyarországon hét telephelyen több mint hatezer főt foglalkoztató – járműipari beszállító, a Continental a tavalyi 43,3 millió euró után idén ötvenmillió eurós beruházást tervez – mondta Rába Dániel, a cég Magyarországért felelős igazgatója. A Continental tavalyi itteni bevétele 1,19 milliárd euró volt, ami 16 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A Magyarországon 12 ezer főt foglalkoztató Robert Bosch Kft. ügyvezetője, Javier González Pareja is további létszámbővítést és beruházásokat ígért. A hét magyarországi gyárral rendelkező cég hamarosan egy 32 milliárd forintos – K+F-re fókuszáló – befektetést fejez be Budapesten.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.