A tervek szerint 2024-ben új szemléletű, úgynevezett „gazdaságos” olimpia valósulhatna meg Budapesten, amelynek fontos eleme, hogy elsősorban már folyamatban lévő, illetve hosszabb távon tervezett beruházások valósulnának meg. A tervezett helyszínek részben meglévő létesítményekre épülnek (azok kisebb bővítésével vagy ideiglenes átalakításával), részben pedig olyan területeken, amelyek a meglévő közlekedési infrastruktúra vagy annak továbbfejlesztése révén könnyen, gyorsan átalakíthatók – mondja Soóki-Tóth Gábor, az Otthon Centrum elemzési vezetője. A legnagyobb fantáziát Rábai György a központi helyszínben látja – a Csepel-sziget északi végében és az azzal szomszédos területekben –, amelyet hosszú ideig a próbálkozások ellenére sem sikerült fejleszteni. Három cég is több milliárd eurós fejlesztést tervezett ide (a Quaestor a Duna Cityt, a Wing a Duna Passage-t, a Mota-Envil a Kopaszi-gátat), de az óriási potenciálra a válság kirobbanása után nem mutatkozott megfelelő kereslet és finanszírozás. Egy sikeres pályázatot követő olimpia elsődleges haszna abban nyilvánulhatna meg, hogy ezeket „a jelenlegi állapotukban nem attraktív, nagy kiterjedésű területeket bekapcsolhatná a város vérkeringésébe” – hangsúlyozta Rábai György.