Stabilitásról beszélt a Sotheby’s vezetése a ház június 28-i kortárs árverésén – ez volt az első jelentős ottani aukció a brit kilépésről szóló népszavazás után –, kiemelve, hogy a gyűjtőszenvedély felülírja a gazdasági aggodalmakat, töretlen a bizalom a művészeti piac iránt, és az ajánlattevők földrajzi összetétele sem változott érdemben, ázsiai vevők is licitáltak nyugati művészekre és nyugatiak is vettek ázsiai műtárgyakat. A több mint 52 millió fontos forgalom meghaladta a becsértékek alapján 35–49 milliós várakozást, de jóval alatta marad az egy évvel korábban ugyanebben a kategóriában megtartott árverés 130 milliós forgalmának.
Két életműrekord is született: Jenny Saville Shift című monumentális munkáját 6,8 millió fontért, Keith Haring Az utolsó esőerdő című kései művét pedig 4,2 millió fontért adták el. Az 1970-ben született Jenny Saville-t a Saatchi Galéria futtatta be 1994-ben, gyakran emlegetik a női Lucian Freudként, figuratív olaj-vászon képei sokszor ábrázolnak plasztikai sebészet vagy balesetek által meggyötört meztelen testeket. Az 1996–97-ben keletkezett Shiftért Wang Wei, a pekingi Long Múzeum igazgatója ajánlotta meg a legmagasabb árat, ez Saville 2014-ben elért eddigi rekordjának több mint háromszorosa.
Keith Haring 1989-es festménye még sosem szerepelt árverésen, a nagyméretű kép a 31 éves korában AIDS-ben elhunyt művész egyik utolsó alkotása, most barátja, a neves divatfotós David LaChapelle gyűjteményéből került ki a piacra. Haring előző aukciós rekordja is a Sotheby’snél keletkezett, 2014 májusában New Yorkban 4,9 millió dollárt (2,9 millió fontot) adtak egy képéért.
Felbukkantak a legújabb felfedezett, Adrian Ghenie művei is (a kolozsvári művész aukciós értékesítésében az öt legmagasabb ár a Sotheby’snél született). Most a 2010-es The Hunted című festményért adtak 1,9 millió fontot 400–600 ezres becsérték mellett, ez Ghenie eddigi harmadik legmagasabb ára. A művész 2011-es Monkey című önarcképe 665 ezer fontért kelt el, 150–200 ezres becslés után.
Az árverésen 25 munka került kalapács alá egy fontos svéd magángyűjteményből, ezekre rengetegen licitáltak. Yayoi Kusama 2006-os vászna az Infinity Nets 677 ezer font lett 200–300 ezer fontos becsérték után. Ezt a művet a Christie’s 2010 júniusában 63 650 fontért adta el Londonban.
Az amerikai Mark Bradford 2010-es kollázsa, Value 60 címen 965 ezer font lett, épp a becsértékes sáv közepén. Az olasz kortárs festészet nagy alakja, Lucio Fontana 1968-as Concetto Spaziale, Attese című munkája, két Ferrari-piros függőleges vonallal, 1,685 millió fontért cserélt gazdát, ez is a becsértéksáv közepét jelenti.
A megszokott kortárs „blue chip” művészek közül kevés szerepelt ezen az árverésen. Andy Warhol 1964-es Jackie Kennedyt ábrázoló nyomata, egy húszlapos széria 16. darabja becsértékének megfelelően 1,445 millió fontért kelt el. A másik Warhol szitanyomat a Négy Marilyn sorozatból viszont 2,893 millió font lett, 1,8–2,5 milliós becsérték után. Utoljára 1999 májusában adott el a Sotheby’s ebből a szériából, akkor 299,5 ezer dollárért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.