Annak ellenére, hogy az energiaszolgáltatók Magyarországon az elmúlt évtizedekben nem tettek a gázközlekedés elterjesztése érdekében, a tagállamoknak 2020 végéig megfelelő számú nyilvános CNG sűrített földgáz töltőállomást kell kiépítenie az agglomerációs térségekben, valamint más sűrűn lakott településeken azért, hogy a minden szempontból előnyösebb üzemanyag használatát lehetővé tegye – hívta fel a figyelmet Domanovszky Henrik, az Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE) elnöke egy hétfői tájékoztatón. A MGKKE szerint a beruházások előmozdítása érdekében szükség van mind a szabályozói, mind pedig az ösztönzői környezet változtatására is, de mindenekelőtt a fogyasztók, vagyis a jármű üzemeltetők érdeklődést kell felkelteni.
Az előttünk álló egy évtizedben a benzinmotoros személyautók maradnak a legolcsóbbak, azonban a közeli jövőben azok katalizátor -rendszerét is el kell látni részecskeszűrővel. Erre a költséges alkatrészre a közvetlen-befecskendezésessé váló gázüzemű motoroknál sem lesz szükség, ami tovább fogja csökkenteni a gázüzemű járművek ma még az alacsony darabszám miatt is súlyos felárát. A buszok és teherautók esetében jelenleg a gázüzemű járművek beszerzési ára ötezer, vagy akár negyvenezer euróval magasabb lehet, mint a dízelüzeműeké. Azonban 2025-re eltűnik ez a különbség és a gázüzemű járművek a dízeles társaikhoz hasonló árszínvonalon lesznek majd beszerezhetők. Ebből következően a gázüzemű közlekedés támogatására az átmeneti szakaszt követően nem lesz szükség, a tisztább, csendesebb és minden szempontból kedvezőbb üzem önfenntartóvá válik – emelte ki Domanovszky.
Az Európai Bizottság nemrég újabb, a TEN-T közlekedési folyósókat fejlesztő projektek támogatása mellett döntött. Az EU transzeurópai közlekedési hálózat egységesen magas szintre emelésére 2014-2020 közötti időszakban 24,05 milliárd eurót szán az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaiból. Ebből a Magyarország részére elkülönített 1,13 milliárd euró (337 milliárd forint) kohéziós forrást hazánk már a második évben teljes mértékben le tudta kötni sikeres projektjavaslataival.
Ezek közül az egyik a PAN-LNG-4-DANUBE projekt, mely lehetővé teszi, hogy már ebben az évtizedben tiszta LNG hajtású hajók közlekedhessenek a Dunán. Ebben, illetve az említett töltőállomás hálózat építési programban az MGKKE is részes.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.