A magyarországi kis- és középvállalkozások (kkv) döntő többsége még mindig csak árbevétele kevesebb mint egy százalékát fordítja infokommunikációra – mondta Lakatos Péter, a Telekom kkv-szolgáltatások vezérigazgató-helyettese egy hétfői sajtóbeszélgetésen. Az alapszintű digitális megoldásokat széles körűen alkalmazzák, a profi infokommunikációs szolgáltatások nyújtotta lehetőségekkel kevésbé vagy egyáltalán nem élnek – derül ki a Telekom megbízásából a BellResearch által végzett friss kutatásból. Árvai Gergely, a Telekom IT-szolgáltatások marketingmenedzsment-ágazatvezetője szerint az adatokból az látszik, hogy a fejlődéshez valójában a tudás hiányzik: a digitalizációval való lépéstartást kevesen sorolják a prioritások közé.
A hazai vállalkozások többsége mégis „okosban oldja meg” az informatikát – fogalmazott Árvai –, vagyis az IT-üzemeltetést többségük házon belül intézi: a kisebb vállalkozásoknál a cégvezető végzi, míg nagyobb kkv-cégek esetében már van kijelölt informatikai vezető vagy munkatárs.
A reprezentatív kutatásból az is kiderül, hogy valójában a magyar kkv-k működése offline-szerű. A legalapvetőbb online felhasználási módok terjednek ugyan, a professzionális szint azonban még távol van. A cégek kevesebb mint felének van saját honlapja, s csak egyharmada rendelkezik Facebook-oldallal.
A kkv-k viszont ismerik az alapvető felhőszolgáltatásokat, 15 százalékuk használja ezeket, s e szolgáltatásokra fordított költésük dinamikusan nő. A cégek tehát – a biztonság terén – egyre kevésbé félnek a felhőszolgáltatásoktól. Ugyanakkor a profi, komplex felhőszolgáltatások elfogadottsága és használata továbbra is alacsony. „A magyar kkv-k digitális ellátottsága, illetve az ilyen megoldások használata kapcsán kijelenthető, hogy a pohár félig üres, félig tele, de folyamatosan telítődik” – mondta Árvai. E téren a magyar kkv-k a középmezőnyben vannak, a régióban pedig így sem állunk rosszul.
Több százezres ügyfélkör
Magyarországon körülbelül 255 ezer kkv van, 2,1 millió alkalmazottal. A Telekom 30 ezer közepes és 170 ezer kisvállalkozással áll üzleti kapcsolatban, a beszállítók között pedig háromezer kkv van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.