Cégvilág

Nem növeszti a hajat a sampon, bírságoltak a reklám miatt

Hajápolási és hajhullás elleni szerek reklámozásáért büntetett a GVH.

A Gazdasági Versenyhivatal szerint megalapozatlan hatásokkal is reklámozták az Alpecin hajápolási termékeket. A a jogsértésért 5 millió forint bírságot szabott ki.

Az eljárásban érintett Alpecin termékcsalád tagjai (az Alpecin C1 sampon, az Alpecin hajszesz, az Alpecin kettős hatású sampon és az Alpecin Tuning sampon) elsősorban férfiaknak szánt hajápolási és hajhullás elleni termékek, amelyek mindegyike kozmetikumnak minősül.

A GVH megállapította, hogy a hirdetésekben megjelent egyes állítások túlzók voltak a rendelkezésre álló bizonyítékokhoz képest. A GVH döntése szerint a vállalkozások honlapjukon, sajtó- és Google Adwords hirdetéseikben megtévesztően hirdették a kozmetikumokról 2014 augusztusától 2016 júliusáig, hogy azok alkalmasak és használhatók valamennyi ok miatt kialakuló hajhullás ellen, a foltos hajhullás kezelésére, hajnövesztésre, azaz új hajhagymák növesztésére, biológiai folyamatok megváltoztatására, az őszülés meggátolására, és hogy ugyanolyan hatékonyak bármely korosztály számára, beleértve az időskorúakat is.

A GVH kizárólag a Dr. Kurt Wolff GmbH & CO. KG-re szabott ki bírságot, mert e cég alakította ki a hirdetések tartalmát, és fedezte azok költségeit. A termék kizárólagos forgalmazójának, a Medimprove Marketing Szaktanácsadó és Szolgáltató Kft.-nek felelőssége ugyan megállapítható volt a jogsértéssel összefüggésben, de a GVH vele szemben nem szabott ki bírságot, mivel ez a cég nem vett részt a reklámok megrendelésében, kialakításában.

sampon GVH
Kapcsolódó cikkek