Pontatlanul fizetik a magyar cégek a számlák negyedét
A számlák 75 százalékát fizetik pontosan a magyarországi ügyfelek, ami 2 százalékponttal kevesebb, mint tavaly – derült ki az EOS Csoport kutatásából.
Míg 2015-ben a magyarországi vállalatok átlagosan 31 napos fizetési határidővel számláztak, 2016-ban 38 napra emelkedett a számlák átlagos fizetési határideje. Idén a lakossági szektorban átlagosan 25-ről 30 napra, a vállalati szektorban pedig 33 napról 41 napra nőttek az átlagos fizetési határidők.
2016-ban a számlák 26 százalékát fizették késedelmesen, vagy nem egyenlítették ki egyáltalán, ami szintén enyhén negatív változás a tavalyi adatokhoz (23 százalék) képest, azonban teljes egészében megfelel a kelet-európai átlagnak (26 százalék).
A nemfizetésnek és a késedelmes teljesítésnek hasonló okai vannak a magánszemélyek és a vállalatok esetében. A vállalati szektor megkérdezett szereplői a késedelmes fizetések és nemfizetések okaként a tavalyi adatokhoz hasonlóan leginkább a likviditási problémákat (48 százalék), illetve saját ügyfeleik nemfizetését (34 százalék) okolják; míg a magánszemélyek az eladósodottságra, a ideiglenes fizetésképtelenségre (35 százalék) és a munkanélküliségre (35 százalék) hivatkoznak leggyakrabban.


