A Mol közel 2 milliárd dollár értékben valósít meg stratégiai beruházásokat a 2017 és 2021 közötti időszakban, összhangban a nemrég meghirdetett hosszú távú stratégiával - közölte a cég. Az összeg várhatóan meghaladja az organikus tőkeberuházások összegét, amely éves szinten 1-1,1 milliárd dollár körül alakul.
A finomításban a Mol továbbra is a hatékonyságjavításra és a Next Downstream Program (2015-2017) hatékonyságnövelő kezdeményezéseinek megvalósítására helyezi a hangsúlyt: a program a tervek szerint 500 millió dollár EBITDA eredmény elérését is lehetővé teszi. A hosszú távú stratégia részeként a Mol célja, hogy a finomítók által előállított nem motorüzemanyag típusú termékek arányát a jelenlegi 30 százalék alatti szintről 2030-ig fokozatosan 50 százalék fölé növelje - közölték. A vállalatcsoport a petrolkémiai üzemeinek nyersanyagellátását is növeli, kihasználva az olyan jövedelmező termékek iránti egyre növekvő keresletet, mint a kerozin, kenőanyag és a bázisolaj. A cég az autógáz, más néven LPG piacon is növelni kívánja részesedését. A propilén és a kenőanyagok gyártásának növelése érdekében hozzávetőlegesen 80-130 millió dollárt fektetnek be a magyarországi és szlovákiai finomítóink fejlesztésébe.
2021-ig összesen 1,9 milliárd dollárt fektetnek be a petrolkémiai üzletág fejlesztésébe. A következő öt évben a vállalat legfőbb célkitűzése a propilén – illetve a rendkívül jövedelmező propilén származékok – termelésének növelése.
A Mol további fejlesztéseket tervez a közép-kelet-európai piacvezető töltőállomás-hálózatában, valamint további terjeszkedést is kilátásba helyez finomítóinak hatósugarán belül, kilépve a fő működési területének (Magyarország, Szlovákia, Horvátország) határain. Új fogyasztási termékeket és szolgáltatásokat vezetnek be. A töltőállomás-hálózat modernizálása és további fejlesztése szintén a Mol célkitűzései között szerepel: ennek részeként a vállalat a Fresh Corner koncepciót 2018-ra már 700 értékesítési pontra kívánja kiterjeszteni.
A Mol több mint 2 milliárd dollár értékben valósít meg organikus tőkeberuházásokat 2017 és 2021 között. Ennek hozzávetőlegesen 35 százaléka a cég közép-kelet-európai, pakisztáni, norvégiai olajmezőin valósul meg, 45 százaléka pedig a közép-kelet-európai, egyesült királyságbeli, pakisztáni, kazahsztáni valamint az oroszországi Baitugan mezőkön történő fejlesztésekre összpontosul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.