BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy tervekkel állt elő a Mol

A Mol közel 2 milliárd dollár értékben valósít meg stratégiai beruházásokat a 2017 és 2021 közötti időszakban - jelentették be.

A Mol közel 2 milliárd dollár értékben valósít meg stratégiai beruházásokat a 2017 és 2021 közötti időszakban, összhangban a nemrég meghirdetett hosszú távú stratégiával - közölte a cég. Az összeg várhatóan meghaladja az organikus tőkeberuházások összegét, amely éves szinten 1-1,1 milliárd dollár körül alakul.

A finomításban a Mol továbbra is a hatékonyságjavításra és a Next Downstream Program (2015-2017) hatékonyságnövelő kezdeményezéseinek megvalósítására helyezi a hangsúlyt: a program a tervek szerint 500 millió dollár EBITDA eredmény elérését is lehetővé teszi. A hosszú távú stratégia részeként a Mol célja, hogy a finomítók által előállított nem motorüzemanyag típusú termékek arányát a jelenlegi 30 százalék alatti szintről 2030-ig fokozatosan 50 százalék fölé növelje - közölték. A vállalatcsoport a petrolkémiai üzemeinek nyersanyagellátását is növeli, kihasználva az olyan jövedelmező termékek iránti egyre növekvő keresletet, mint a kerozin, kenőanyag és a bázisolaj. A cég az autógáz, más néven LPG piacon is növelni kívánja részesedését. A propilén és a kenőanyagok gyártásának növelése érdekében hozzávetőlegesen 80-130 millió dollárt fektetnek be a magyarországi és szlovákiai finomítóink fejlesztésébe.

2021-ig összesen 1,9 milliárd dollárt fektetnek be a petrolkémiai üzletág fejlesztésébe. A következő öt évben a vállalat legfőbb célkitűzése a propilén – illetve a rendkívül jövedelmező propilén származékok – termelésének növelése.

A Mol további fejlesztéseket tervez a közép-kelet-európai piacvezető töltőállomás-hálózatában, valamint további terjeszkedést is kilátásba helyez finomítóinak hatósugarán belül, kilépve a fő működési területének (Magyarország, Szlovákia, Horvátország) határain. Új fogyasztási termékeket és szolgáltatásokat vezetnek be. A töltőállomás-hálózat modernizálása és további fejlesztése szintén a Mol célkitűzései között szerepel: ennek részeként a vállalat a Fresh Corner koncepciót 2018-ra már 700 értékesítési pontra kívánja kiterjeszteni.

A Mol több mint 2 milliárd dollár értékben valósít meg organikus tőkeberuházásokat 2017 és 2021 között. Ennek hozzávetőlegesen 35 százaléka a cég közép-kelet-európai, pakisztáni, norvégiai olajmezőin valósul meg, 45 százaléka pedig a közép-kelet-európai, egyesült királyságbeli, pakisztáni, kazahsztáni valamint az oroszországi Baitugan mezőkön történő fejlesztésekre összpontosul.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.