Cégvilág

Felpörög az idén a Hyundai és a Kia

A vártnál gyengébb évet zárt a dél-koreai autóipar két vezetője, a Hyundai és a Kia. A Hyundai 4,86 millió autót értékesített, szemben az 5,01 milliós tervvel, míg a Kia 3,02 millió gépkocsit adott el, százezerrel kevesebbet a vártnál. Közel két évtizede nem volt rá példa, hogy csökkent volna a két cég forgalma, idén azonban behozzák a lemaradást – ígérik.

A Hyundainál 5,08, a vele azonos csoporthoz tartozó Kiánál 3,17 millió jármű értékesítésével számolnak. Szakértők szerint a mintegy 5 százalékos bővülés meglehetősen optimista, a cég saját elemzői korábban 1,9 százalékos prognózist tettek. A célpiacok közül Oroszországban, az USA-ban és Kínában várnak nagyobb fellendülést – írja a Reuters. Csakhogy Kína és az Egyesült Államok piaca éppen telítődni látszik, ezért a főként ezeket kiszolgáló mexikói és kínai gyáraik kapacitásbővítése nem biztos, hogy célravezető.

A koreaiak visszaesésében szerepet játszott, hogy nem alkalmazkodtak a piaci igények változásához, a városi terepjárók (SUV) iránti felfokozott igényre nem volt versenyképes válaszuk, továbbá portfóliójuk túlzottan szedánközpontú. Chung Mong-koo, a Hyundai elnöke a dolgozókhoz intézett újévi üzenetében kifejtette, hogy a világ ötödik legnagyobb járműgyártó csoportja ezután évi tíz-tíz új modellel lép a piacra, most egy vadonatúj SUV-val és a Genesis luxuslimuzin új, G70-es változatával.

Rá is fér egy alapos frissítés a Hyundaira, hiszen profitja immár negyedik éve folyamatosan zsugorodik, árfolyama pedig harmadik éve gyengül, igaz, tavaly csak két százalékkal. E téren a Kia volt a negatív rekorder a nagy autógyártók körében a maga 25 százalékos tavalyi árfolyamesésével. Mindenesetre az ambiciózus célokat jól fogadták a befektetők, a Hyundai 2,6, a Kia 0,6 százalékot erősödött Szöulban.

Kia dél-koreai autóipar Hyundai
Kapcsolódó cikkek