Az eddigi gyorsjelentési szezon egyik leghomályosabb beszámolójával állt elő tegnap a Ford autógyártó. A társaság ugyanis első körben csak egy rövid közleményt adott ki, azzal, hogy a cég 800 millió dolláros veszteséget szedett össze a tavalyi negyedik negyedévben, a befektetőket pedig a honlapjára irányította további információkért. A veszteségről szóló hír miatt a nyitás előtti kereskedésben azonnal közel egy százalék körüli esésbe csúsztak a cég papírjai. A veszteséget lassan kezdte ledolgozni a tőzsdén a cég, miután Mark Fields vezérigazgató és Bob Shanks pénzügyi igazgató kommentárral is ellátta az eredményeket: ekkor ugyanis kiderült, hogy nincs is akkora baj, hiszen az előző év azonos időszakában a veszteség 2,7 milliárd dollár volt. A vállalat 38 milliárd dolláros árbevétel mellett elérte az egy részvényre jutó 30 centes tisztított nyereséget, ami megfelelt az elemzői konszenzusnak. A cég az idei évre alacsonyabb profitot vár, mert mint jelezték, igyekeznek kihasználni a piaci lehetőségeket, és többet kívánnak beruházásokra költeni az önvezető autók fejlesztése terén. Miután a piac kezdett megnyugodni, a társaság a tőzsde nyitásakor jelentette be, hogy biztonsági kockázatok miatt visszahív bizonyos 2016-ban gyártott Ford Focus és C-Max hibrid járműveket és nyolcezer F-150 kisteherautót.
Kellemes meglepetéssel állt elő a Fiat Chrysler. A cég arról számolt be, hogy megduplázta nettó eredményét a negyedik negyedévben, s az idei évi kilátásait is nagyon rózsásra festette az elemzők előtt. A tavalyi utolsó három hónapban elért nettó profitja 409 millió euróra (438,7 millió dollárra) nőtt az egy évvel korábbi 196 millióról. A cég tavalyi nyereségének 85 százalékát Észak-Amerika biztosította.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.