Cégvilág

Már matricában is jön fel a mobil

Jóllehet még mindig a benzinkúton történő vásárlás a legnépszerűbb módja az autópálya matricák beszerzésének, a kényelmi szempontok úgy, mint az egyszerűség és a gyorsaság miatt ma már jelentős az a vásárlói kör, amely az elektronikus eszközökön és okostelefonon veszi meg a matricáját.

Jóllehet a benzinkút az útdíjak beszerzésének leginkább preferált helyszíne, mégis egyre többen fordulnak az alternatív fizetési megoldások felé. A kényelem, a könnyű kezelhetőség és a gyors ügyintézés lehetősége miatt hamarosan egyre nagyobb hangsúly helyeződhet az elektronikus fizetési módozatok, így a mobiltelefonon történő vásárlásra is – derül ki az OTP Mobil valamint az NRC közös kutatásának eredményeiből.

 Január 31-én lejár a tavalyi matricák érvényessége!

Az autóval rendelkező matricavásárlók 71 százaléka még mindig az út menti benzinkutakon szerzi be a fizetős útszakaszokra az úthasználati jogosultságot. A döntés mögött meghúzódó elsődleges ok nem más, mint a megszokás, ami azt jelenti, hogy a berögződések a magyar emberek legfőbb vezetői a vásárlásaik során.

Azzal már úgy tűnik, mindenki tisztában van, hogy más módjai is léteznek a jogosultság megvásárlásának, az autóval rendelkező matricavásárlók 29 százaléka ugyanis rendszeresen valamilyen elektronikus fizetési mód igénybevételével rendezi az ilyen típusú vásárlásait. A vizsgált alcsoport közel 20 százaléka próbálta már az okostelefonos alkalmazással történő matricavásárlást, azonban a válaszadók mindössze egytizede használja rendszeresen ezt a fizetési alternatívát.

Az utolsó pillanatban vásárolunk

A felmérés arra is kitért, hogy melyek a leggyakrabban vásárolt matrica típusok. A válaszok tükrében elmondható, hogy az autóval rendelkező matricavásárlók nem terveznek hosszú távra, hiszen a legtöbben a tíznapos országos matricát választják utazásaikhoz (67%). Ez az arány a benzinkúton vásárlók esetében magasabb, közel háromnegyedük dönt rendszeresen emellett az opció mellett, de az elektronikus fizetési módozatokat igénybe vevők 55%-a is hasonlóképp cselekszik.

Az elektronikus úton vásárlókra inkább jellemző, hogy éves megyei matricát vesznek, mint a benzinkúton vásárlókra. A legkisebb érdeklődés mindenütt a havi országos matricák iránt mutatkozik. A kutatásból ezzel együtt az is kiderül, hogy a vizsgált alcsoport többsége (43%) percekkel az utazás előtt veszi meg az autópálya-matricát, a gyakoriságot tekintve ezt követi az év eleji vásárlás, amely az elektronikus úton vásárlók körében a legnépszerűbb (36%).

okostelefonok elektronikus vásárlás okoseszközök autópálya matrica
Kapcsolódó cikkek