Nagyot hajrázott 2016 végén a Facebook: negyedéves profitja 3,57 milliárd dollárra hízott, ez 128 százalékos ugrás az egy évvel korábbihoz képest. Árbevétele eközben a másfélszeresére, 8,81 milliárd dollárra gyarapodott. A közösségiportál-üzemeltető kenterbe verte az elemzői várakozásokat, amelyek 8,51 milliárdos forgalomról és 1,31 dolláros egy részvényre jutó nyereségről (EPS) szóltak. Utóbbira tíz centet pakolt rá a Facebook. Nem lett ennyire látványos a portált havonta legalább egyszer felkereső felhasználók számának bővülése, amely az előző negyedévhez képest 3,9 százalék volt, ez hetvenmillió új vagy már regisztrált, de eddig „alvó” ügyfelet jelent. A szeptemberrel zárult negyedévben még 4,69 százalékos volt ez a mutató, azaz a dinamika a telítődéssel egyre lassul, de így is világszerte már 1,79 milliárd ember használja valamilyen szinten Mark Zuckerberg és társai találmányát.
A cég a mobilra küldött hirdetések terjedésének köszönhetően viszont egyre látványosabb számokat ér el. Ma már a mobilhirdetések a teljes árbevétel több mint 84 százalékát adják, értékük a negyedévben 7,25 milliárd dollárt tett ki. Elemzők szerint ma már semmiképp sem kérdőjelezhető meg a mobilhirdetésekre fókuszáló stratégiaváltás sikere, ezt a fejezetet már akár lezártnak is lehet tekinteni a Facebook történetében.
A sikertörténet azonban nem tart örökké, legalábbis befektetői szemszögből nézve. A gyorsjelentés számait még 2,5 százalékos erősödéssel honorálták a befektetők, de mire a vállalatvezetés által megtartott konferenciahívás befejeződött, ebből másfél százalék el is párolgott. Bár a növekedési tempó lassulására már az előző negyedévben is felhívták a befektetők figyelmét, ők erről nem szívesen vettek tudomást, és a mostani számok sem tükrözték teljesen vissza az aggodalmak jogosságát, az ellenben már hatott, hogy a reklámfelületek 2017-re „elfogynak”, nem lesz több hely arra, hogy a hirdetők üzenetüket eljuttassák az erre fogékony felhasználóknak.
Ezt viszont most beárazták a befektetők, ez nyilvánult meg az árfolyam gyors visszaesésében – jegyzi meg a TechCrunch. A hirdetők által az egyik legjobban figyelt faktor – hogy a havi látogatókon belül milyen magas a naponta visszatérők aránya – konstans volt, maradt az előző negyedévi 66 százalékos szinten. Eközben a naponta csatlakozók száma elérte az 1,23 milliárdot, azaz három hónap alatt újabb 50 millió embert szippantott be a közösségi háló, s tett krónikus Facebook-függővé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.