BUX 42,968.77
-1.12%
BUMIX 3,936.22
-0.52%
CETOP20 2,013.3
0.00%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-1.49%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.46%
-3.85%
0.00%
-0.42%
-0.41%
-0.75%
0.00%
-3.52%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,866
+0.84%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,370
+0.42%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.01%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.59%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
-2.48%
0.00%
-0.31%
-6.40%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Íme az év autójának topverziója!

A Genfi Autószalonon hirdették ki az Év Autója verseny nyertesét, amely a Peugeot 3008-as lett, megelőzve az Alfa Romeo Giuliát és a Mercedes-Benz E osztályt. Aki a friss francia modellből exkluzív verziót szeretne, annak a GT lehet az ideális választás.

A topmodell nemcsak figyelemfelkeltő külsőt kap (kettős fényezés, rengeteg króm), hanem 180 lóerős, 2,0 literes dízelmotort is – ez az erőforrás a GT kiváltsága. A 400 Nm-es nyomatékú dízelhez kizárólag hatgangos automatikus váltót társít a Peugeot, összkerékhajtás viszont ehhez a változathoz sincs, ami ebben a szegmensben sok vevő szemszögéből hátrány lehet.

Érdekes, hogy kívülről nagyon is hallható a dízel jellegzetes morgása, ám az utastérben már egyáltalán nem zavaró, bemelegedve egyértelműen a csendesebb gázolajosok közé tartozik. Az 1,6-oshoz képest természetesen egészen más szintet képvisel a dinamika, a 8,9 másodperces gyorsulás és a 207 km/órás végsebesség mutatja, hogy az erőtartalék bőségesen elegendő minden élethelyzetben.

Azonkívül, hogy kissé komótos a váltó, rosszat nem lehet rá mondani, finoman, észrevétlenül teszi a dolgát, és a takarékosságot szem előtt tartva kapcsolgat. A 6,7 literes átlagfogyasztás egyértelművé tette most is, hogy a PSA BlueHDi-je a 180 lóerő ellenére is kevés üzemanyagot kér.

A kormányzást csak dicsérni lehet, a visszatérítési erő és a szervorásegítés is ideális, ráadásul a 3008 GT volánja a ma használt egyik legjobb fogású darab. A futóművel kapcsolatban vegyesek a tapasztalatok: jó minőségű úton remekül kapaszkodik a modell, de amint hepehupás útra érünk, változik a helyzet. Eleve kissé ügyetlenül halad át az úthibákon, de a keresztbordákkal nem tud mit kezdeni, sokszor olyan, mintha önálló életet élne a kocsi hátulja.

Mindettől függetlenül a 3008 GT igényes és kívánatos szabadidő-autó. A 10 649 000 forint mutatja, hogy ennek ára is van.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek