Cégvilág

Látássérültek perelték be a robotéttermet

Az Eatsa konszern részben automatizált éttermeket üzemeltet az Egyesült Államokban, ahol a vendégek tableten, vagy már az étterem felé útban mobiltelefonról is megrendelhetnek egyes ételeket. (Jellemzően salátákat, desszertet, olyan, kisebb fogásokat, amelyeket nem helyben és azonnal kell elkészíteni.) A San Franciscoból indult étteremlánc, immár az USA több más városában is üzemeltet éttermeket, ahol részben már a konyha is automatizált, az előre megrendelt ételek pedig már becsomagolva várják az érkező vendégeket.

Ez a rendszer azonban nehezen kezelhető a látássérültek számára, a konszern ugyanis kizárólag optikai felületet bocsát a vásárlók rendelkezésére, nincs sem hang, sem tapitás alapú megrendelői felülete. A tabletekre, vagy mobiltelefonokra ma már elérhetőek olyan kezelői felületek, amelyek a látássérült fogyasztók számára is használhatóak, ezek azonban az Eatsa menüválasztó rendszerében nem működnek. Ezért a Vakok Amerikai Tanácsa (American Council of the Blind) és a fogyatékosok jogaiért kiálló ügyvédek szövetsége, a „Disability Rights Advocates” beperelte az étteremláncot hátrányos megkülönböztetés miatt.

Az Eatsa ugyanakkor közölte: minden éttermükben alkalmazottjaik bármikor a látássérültek rendelkezésére állnak, akik így egyáltalán nincsenek kizárva a szolgáltatásból.

étterem per látássérültek automatizáció
Kapcsolódó cikkek