Cégvilág

Ezekre a kérdésekre vár választ Lázár a tramtrain-ügyben

Tíz kérdésre vár választ Lázár János a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tramtrain-projekt megdrágulása miatt a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól (NFM), amely a MÁV-val "karöltve" készítette elő a beruházást - írta szerdán a delmagyar.hu.

A Miniszterelnökséget vezető miniszter azt kéri a fejlesztési tárcától, hogy tisztázzák, támogatják-e a beruházást. A Hódmezővásárhely és térségének fideszes országgyűlési képviselői posztját is betöltő politikus kíváncsi arra, mi okozza a beruházás költségének jelentős mértékű emelkedését, illetve mi az oka az árkülönbségnek.

A miniszter választ vár arra, mennyibe kerül végül a beruházás, és ennek fedezeteként az NFM mennyi európai uniós és mennyi hazai forrással számol.

[caption id="" align="alignleft" width="700"]Kép: Stadler Kép: Stadler[/caption]Lázár János szerint a minisztériumnak tisztáznia kell, miért nincs még mindig támogatási szerződése a projektnek, milyen Brüsszel hozzáállása a beruházáshoz, valamint nyilatkoznia kell arról, milyen az NFM, a Dél-Alföldi Közlekedési Központ és a Magyar Államvasutak (MÁV) viszonya a fejlesztéshez.

A politikus tudni akarja, miért maradt el a három megyei jogú várost és két megyét összekötő, Szeged-Hódmezővásárhely-Békéscsaba-Gyula vasútvonal villamosítása, és tíz év alatt miért nem sikerült jól előkészíteni a projektet.

Lázár János az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében azt írta, hogy a szerelvények beszerzése a hibás tervezés és előkészítés miatt a tervezettnek csaknem kétszeresébe kerülne. Hozzátette: a térség országgyűlési képviselőjeként és az európai uniós források felhasználásáért felelős miniszterként arra kéri a kormányt, hogy ne vállaljon kötelezettséget az NFM és a MÁV hibájából megdrágult beruházásra.

Az NFM közleménye szerint szabályos volt a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő tram-train járműveinek beszerzése, a MÁV-Start a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően, a Miniszterelnökség jóváhagyásával járt el. A fejlesztési tárca szerint nem állja meg a helyét az az állítás, hogy a beruházás költsége megduplázódott volna. A sajtóban megjelentekkel ellentétben a projektre nem az árak esetleges emelkedése jelent veszélyt, hanem az, hogy Brüsszel kétségesnek tartja a projekt megtérülését. Az NFM szerint a beruházás költségvetési forrásból valósulhat meg, amennyiben az nem támogatja.

MTI Kép: Stadler -->

tramtrain Stadler Lázár János MÁV
Kapcsolódó cikkek