Két százalékos növekedést könyvelt el a brit luxusmárka, a Burberry 2016 negyedik negyedévében, amely az elemzői 3-4 százalékos növekedéshez képest gyengébb eredménynek számít. A harmadik negyedévhez képest ugyan elmaradtak a számok, de a Burberry a gyenge font fellendülésében bízik.
A ballonkabátjairól és kockás sáljairól elhíresült brit márka kiemelte, ugyan nem teljesítették a kijelölt céljukat, de a brit piacon továbbra is erősek maradtak - közölte a Burberry.
[caption id="" align="alignleft" width="768"] Fotó: AFP[/caption]"Egy bizonytalan környezetben továbbra is keményen dolgozunk azon, hogy erősítsük a márkát és növekedési pályára állítsuk a Burberry-t" - mondta Christopher Bailey a vállalat kreatív igazgatója.
Kiemelte, a második negyedévben három százalékos növekedést regisztáltak, amely főleg a kínai piacnak köszönhető, de egyre erőteljesebben van jelen az afrikai, valamint az indiai térség is. Csökkent a Burberry-termékek iránti kereslet viszont az Amerikai Egyesült Államokban, Hongkongban és Dél-Koreában is.
Bailey hozzátette, jó úton haladnak a kitűzött céljuk felé, mivel 2017-ben húszmillió fontot faragnak a költségeikből, amely 2019-re már százmillió fontra emelkedne.