BUX 43,163.75
+0.15%
BUMIX 3,841.26
+0.82%
CETOP20 1,820.32
0.00%
OTP 9,174
-0.46%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+0.87%
-2.67%
ZWACK 17,300
-0.29%
0.00%
ANY 1,535
-0.32%
RABA 1,145
-2.14%
0.00%
-0.92%
0.00%
-1.91%
OPUS 158.2
+4.22%
-1.25%
0.00%
0.00%
-0.99%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,856
+1.64%
+2.63%
ALTEO 3,010
+0.33%
0.00%
+0.11%
0.00%
0.00%
+2.96%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.74%
-13.51%
0.00%
SunDell 46,000
+0.88%
0.00%
+0.83%
+2.60%
-5.19%
+0.75%
+0.90%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
0.00%
+0.47%
NAP 1,202
-2.28%
0.00%
-4.59%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Garázsba parancsolták az öszes felújított metrókocsit

Azonnali hatállyal kivonatta a forgalomból mind a hat felújított metrószerelvényt pénteken a Közlekedési Hatóság – közölte a fejlesztési tárca.

Azonnali hatállyal kivonatta a forgalomból mind a hat felújított metrószerelvényt pénteken a Közlekedési Hatóság – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Mint írták, a hatóság a meghibásodások miatt típusengedély-felülvizsgálati eljárást indított, a „tényállás” tisztázása folyamatban van, bővebb tájékoztatás ezért csak a későbbiekben adható.

Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója korábban azt mondta, több mint 800 millió forintos kötbérigényt jelentett be késedelmek miatt a BKV a felújítást végző orosz Metrovagonmasnak. Emellett közvetlenül is felhívták a Metrovagonmas anyavállalata vezérigazgatójának figyelmét a kialakult helyzet súlyosságára és a legsúlyosabb szankciókat helyezték kilátásba.

A BKV emellett bejelentette, hogy addig nem küld ki felújításra régi metrószerelvényt, amíg a műszaki állapotok nem javulnak radikálisan, mivel a meghibásodások mértéke már a menetrendszerű utasforgalom lebonyolítását is veszélyeztetheti.

Közölték továbbá, hogy minden szerződéses lehetőséget igénybe vesznek a helyzet javítása érdekében, késedelmi és hibás teljesítési kötbért is bejelentenek és a garanciális jogokat is érvényesítik. Ha a Metrovagonmasnak rövid időn belül nem sikerül jelentős javulást elérnie a szerelvények megbízhatóságában, további radikális lépések megtétele sem zárható ki, amelyek minden következményét az orosz gyárra hárítják.

A BKV Világgazdaságnak megküldött közleménye szerint azonnal megkezdik a szerelvények soron kívüli átvizsgálását, amely kiterjed az egyes berendezések, alkatrészek ellenőrzésére, a műszaki, forgalmi személyzet beavatkozásaira és a funkcionális működésekre is. A vizsgálat szerelvényenként várhatóan 4-8 napig tartanak. Az átmeneti időszakban az M3 metróvonalon a régi metrószerelvényekkel olja meg a közlekedési vállalat.

A március 20-án forgalomba állított felújított szerelvényekkel már az első napoktól kezdve sorozatosak a problémák, legutóbb péntek reggel nem nyíltak ki a metró ajtói a Nyugati téri megállóban. Az eset után Bolla Tibor úgy nyilatkozott, az utasok nem voltak veszélyben, tűz esetén mindenképpen kinyíltak volna az ajtók.

A BKV június elején a meghibásodások miatt már az összes felújított szerelvényt kivonta egy időre a forgalomból.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek