Cégvilág

Az Ikea nagyon hasít a magyar piacon

A lakberendezési vállalat 61 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az augusztus 31-ig tartó 2017-es pénzügyi évét, ami az előző évhez képest 14 százalékos növekedést jelent.

Ismét két számjegyű növekedést ért el az Ikea hazánkban, Magyarország így világviszonylatban is a lakberendezési vállalat egyik legdinamikusabban fejlődő piacai közé tartozik. Hasonló bővülés a 29 ország közül csupán 8 esetében volt tapasztalható.

A látogatók száma mellett az Ikea Family klub is növekedett, amely immár több mint 816 ezer klubtagot számlál. Az Ikea magyar weboldalát 8,1 millióan keresték fel a tavalyi évben inspirációért, ahol körülbelül 9500 termék közül választhattak. A termékek közül 2500-at a tavalyi évben mutatott be a vállalat, amelynek a 2017-es pénzügyi év végén 1081 munkatársa volt.

Az elmúlt két év fő témája a konyhához, a főzéshez, az étkezéshez és a vendéglátáshoz kapcsolódott, amit a vevők pozitívan értékeltek. A magyar Ikea áruházakban egy nap alatt átlagosan 38 új konyhát vásároltak, összesen több mint 8,5 milliárd forint értékben. Az áruházak éttermei, bisztrói és kávézói által kínált finomságokból 2,9 millió látogató fogyasztott. Az Ikea munkatársai több mint 2 millió hot dogot és 388 ezer adag húsgolyót szolgáltak fel. A három áruház éttermének forgalma a teljes árbevétel 5,3 százaléka volt.

Az Ikea a 2018-as év fókuszába a nappalit helyezte, ez a helyiség az otthon centruma, itt töltik az emberek világszerte a legtöbb időt. A vállalat „Élet otthon″ kutatásából kiderül, hogy a legtöbb frusztráció is ehhez a helyiséghez kapcsolódik. Világszerte az emberek csaknem fele mondja azt, hogy a legtöbb vitájuk a nappaliban szokott kezdődni, ugyanennyien mondták, hogy a viták tárgya többnyire a „rendetlenség”. Az Ikea ezért azt tűzte ki célul, hogy lakberendezési megoldásokkal segít a kihívások leküzdésében.

Ikea Family klub házhoz szállítás online rendelés IKEA Lakberendezési Kft.
Kapcsolódó cikkek