Cégvilág

Az utasok észrevételeire kíváncsi a BKK

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) változtatásokat tervez a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kiszolgálását segítő járatok menetrendjében, ehhez kéri ki az utasok véleményét.

A Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér forgalma dinamikusan növekszik, 2017-ben több mint 13 millió utas fordult meg a légikikötőben. A BKK, mint a főváros integrált közlekedésszervezője a Fővárosi Önkormányzat döntése alapján a repülőtér közvetlen belvárosi kiszolgálása érdekében elindította új 100E járatát 2017 júliusában. Ennek köszönhetően közvetlenül – átszállás nélkül – is el lehet jutni közösségi közlekedéssel Budapest belvárosából a repülőtérre. A BKK az új járat mellett a reptér kiszolgálását eddig is segítő 200E és 900-as autóbusz forgalmi rendjére is kiemelt hangsúlyt fektet a kiszolgálás fejlesztésének megfelelő megvalósulása érdekében – olvasható a közlekedési központ közleményében.

Forrás: Budapest Airport

A 100E járat a repülőtér forgalmas időszakaiban többletszolgáltatásként biztosítja a belvárost elérő közvetlen kapcsolatot, miközben a reptérig közlekedő 200E és az éjszakai 900-as járat kínálata változatlan maradt.

A BKK szerint az új, közvetlen repülőtéri járat a bevezetését követően rövid időn belül igen népszerűvé vált, amit a pozitív visszajelzéseken kívül az egyre növekvő utasforgalom is alátámaszt: a 100E jelzésű autóbuszokat indulásonként átlagosan 30-40 utas, míg egy nap alatt mintegy 3000 utas választja.

A BKK folyamatosan vizsgálja a reptérre közlekedő járatok utasforgalmát, közlekedési jellemzőit és hatását a repülőtéri forgalom alakulására. A 100E járat elindításával, valamint a huzamosabb ideje a repülőtérre közlekedő autóbuszok forgalmának figyelembevételével szerzett tapasztalatok lehetőséget teremtenek a Liszt Ferenc nemzetközi repülőteret kiszolgáló járatok részletes vizsgálatára, melynek kapcsán a BKK több fejlesztési célt tűzött ki. A BKK célja, hogy a jelenleginél kényelmesebb és színvonalasabb kiszolgálást és jobb éjszakai átszállást biztosítson a belvárost és a repülőteret érintő járatok között – derül ki a közleményből.

A tervezett fejlesztések megvalósulása érdekében a légitársaságok tavaszi menetrendváltásához igazodva és ahhoz kapcsolódva – együttműködve a repülőtér üzemeltetőjével, az utazási igényekhez igazított menetrendet tervez bevezetni, valamint az elővételi jegyvásárlás szerepének erősítése érdekében további jegykiadó automaták kihelyezését tervezi a belváros több helyszínén.

A repülőtér jobb éjszakai kiszolgálása érdekében a BKK a 200E autóbuszt éjjel-nappal tervezi közlekedtetni, kiváltva ezzel a 900-as járatot.

A jelenlegi kora hajnali és késő éjszakai közlekedési rendet kiterjesztve, az M3-as metró (és az M3-as pótlóbusz) üzemszünetében – egész éjjel – a 200E autóbusz a Liszt Ferenc Airport 2 és a Határ út M között közlekedne, itt biztosítva átszállási kapcsolatot a belvárost érintő járatokra.

A 200E járat a továbbiakban mindkét irányban megállna a Pestszentlőrinc vasútállomás (átjáró) megállóban, bővítve ezzel Erzsébettelep közösségi közlekedési kapcsolatát, és emelve a szolgáltatás színvonalát.

A BKK 2018. február 16-án éjfélig várja a fővárosban közlekedők észrevételeit, hozzászólásait a http://bkk.hu/tarsadalmi-egyeztetes-liszt-ferenc-repuloter/ oldalon; a beérkezett javaslatokat a terv véglegesítésekor figyelembe veszi.

menetrend társadalmi egyeztetés Budapesti Közlekedési Központ Liszt Ferenc-repülőtér
Kapcsolódó cikkek