A Budapest Taxi nemet mond a tarifaemelésre
A Budapest Taxi a tarifaemeléstől sokkal fontosabbnak tartja és ezért kezdeményezte, hogy a Btk. büntethetővé tegye a hatósági ár megsértését, ezáltal még szigorúbban fel lehessen lépni az utasokat megkárosító taxisokkal szemben – áll a Budapest Taxi közleményében.
A társaság egyetért az Európai Taxis Egyesület kezdeményezésével, hogy ne tiltsa a Fővárosi vezetés a taxikon elhelyezhető reklámokat. A reklámokból plusz bevétele lehet a taxis vállalkozóknak. A taxis cég szerint elfogadhatatlan a fővárosi vezetés érvelése, hogy arculatilag nem támogatja a reklámok elhelyezését, miközben a BKV buszok, villamosok, állomások reklám elhelyezése nem tiltott.

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér területe állami tulajdon, melynek kezelője jelenleg a Budapest Airport Zrt. A Budapest területén kialakított taxiállomások üzemeltetésének a joga a Budapest Közút Zrt.-t illeti meg. A Budapest Közút Zrt. a repülőtér, mint közforgalmú létesítmény esetében, a terület üzemeltetését végző gazdálkodó szervezettel szerződést köthet a taxiállomás üzemeltetésére.
A jogszabály szerint a Budapest Közút Zrt.-nek nem kötelező átengedni egyetlen egy budapesti taxiállomás üzemeltetési lehetőségét sem. Amennyiben még is szerződést köt akkor a szerződött félnek – jelen esetben a Budapest Airport Zrt.-nek egyenlő feltételeket kell biztosítani a taxi-szolgáltatásokat igénybe vevő utasoknak függetlenül attól, hogy melyik szolgáltatóval kívánnak utazni.
Jelenleg a repülőtéren keresztül Budapestre látogató utasokat taxirendelés során jelentős hátrány, kényelmetlenség éri, mert a repülőtér érkezési csarnokától csak távolabbi ponton tudják a szolgáltatást megkapni, míg a BA. Zrt-vel kapcsolatban álló szerződéses taxi szolgáltató gépjárművei közvetlenül a csarnok bejáratánál kaptak helyet.
Szeneczey Balázs Főpolgármester-helyettessel történt egyeztetésen az érdekképviseletek és a jelen levő fuvarközvetítők közül többen is kérték, hogy a rendelet előírásának megfelelő utasfelvételi pont biztosítása azonnal történjen meg és vizsgálják felül, hogy szükséges-e fenntartani a jelenlegi szerződéses állapotot, mert az kizárólag csak a jelzett rendeletben megjelenő speciális taxiállomás üzemeltetéséért díjat szedő üzemeltető érdekeit szolgálja.
A speciális taxiállomás üzemeltetés jogát a Főváros tulajdonában lévő Budapest Közút Zrt. ingyenesen engedte át, és így az évi 100 millió forintot meghaladó bevételből a Főváros egyáltalán nem profitálhat.


