Cégvilág

Tartja a lendületet az új autók értékesítése

A vártnál kevesebb, de a tavalyinál lényegesen több új autót értékesítettek idén januárban, és bár továbbra is a városi terepjárók a legnagyobb kedvencek, a sport- és a luxusautókat is vitték.

Tovább folytatódott az újautó-értékesítés tavalyi lendülete. Idén januárban 8891 új személyautót értékesítettek Magyarországon, ami 38,5 százalékos növekedés a bázishoz képest – derül ki a Datahouse adataiból. A januári eredmények azt mutatják, hogy a piaci értékesítés meghaladja a tavalyi referencia-hónap értékét, de nem éri el az előrejelzésből számított havi darabszámot – így értékelte az első havi eredményeket a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).

Fotós: Vémi Zoltán

A szervezet ugyanis azzal számol, hogy a tavalyi 116 ezer után idén 125 ezer új autót helyeznek forgalomba Magyarországon, ami havi átlagban 10 400 autó értékesítését tenné szükségessé. Nagyobb gond, hogy a reexport nem mérséklő­dött, vagyis továbbra is jelentős számú új autót visznek külföldre, miután először Magyarországon forgalomba helyezték. Januárban például a 8891-ből mintegy ezer új személyautó talált gazdára külföldön. Ez a magyar gépjárműpiac szempontjából azért kedvezőtlen, mert a „statisztikai” adatban szereplőnél valójában kevesebb új autó fut a hazai utakon, így kevésbé csökkenhet az átlagos életkor, amely így is meghaladja a 13 évet. Ráadásul a használtautó-import növekedése tovább rontja az átlagéletkort.

Az viszont kedvező jel, hogy a magánvásárlók visszatérése folytatódik, immáron meghaladja a negyven százalékot, miközben valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része (egy-három autó vásárlása) magánvásárlásnak tekinthető.

Idén januárban a tavalyinál 5,27 százalékkal több, 1281 Suzukit értékesítettek, ami 14,41 százalékos piacrészesedést hozott a márkának. A Suzuki a januári adatok szerint nem csupán a személygépkocsi-értékesítésben áll az első helyen, de a teljes gépjárműpiacot (kishaszon-gépjárművekkel együtt) tekintve is átvette a vezetést. A Datahouse adataiból kiderül, hogy az új személyautók eladása terén idén januárban a második helyen a Skoda végzett, a harmadik pedig a Ford lett.

Az is látszik, hogy továbbra is töretlen a SUV modellek iránti kereslet, sőt a növekvő piacon még több ilyen városi terepjáró talált gazdára. Tavaly januárban az összes értékesítésből 32,5 százalékot hasítottak ki a SUV-ok, idén pedig már 36,36 százalékot. Mindezt a második legnagyobb érdeklődésre számot tartó alsó középkategóriás járművek rovására. Az idei január kedvezett a sport- és a luxuskategóriába tartozó autók értékesítőinek is, az előbbiből 46-ot adtak el, ami csaknem másfélszerese az egy évvel korábbi értékesítésnek, és idén januárban 18 luxusautó talált gazdára, ez pedig nagyságrendi növekedés a 2017. januári öt után.

Datahouse autóeladások Suzuki Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete új autó
Kapcsolódó cikkek