A szövetségi kereskedelmi bizottság (FTC) fellépése további nyomást gyakorol Mark Zuckerbergre, a Facebook alapító-vezérigazgatójára, akitől az Egyesült Államok törvényhozásától kezdve az Európai Parlamentig mindenki felvilágosítást vár arra, hogy miként kezeli és védi felhasználóinak személyes adatait a vállalat.
Ráadásul a reklámozók és a felhasználók körében is nő az elégedetlenség. A Pep Boys nevű autóalkatrész-kiskereskedő hétfőn visszavonta minden reklámját a Facebook felületéről, követve a Mozilla Alapítvány múlt heti döntését.
Ritkán fordul elő, hogy az FTC a nyilvánosság előtt megerősíti egy folyamatban lévő vizsgálat tényét, mielőtt panaszt emelne az adott ügyben. Kivételt csak a jelentős közérdekű esetek képeznek.
A New York-i tőzsdén napi mélypontján 6,51 százalékos mínuszban, 149,02 dolláron forgott a Facebook részvénye. Két órával nyitás után 155,01 dolláron, 2,75 százalékos veszteségben állt az árfolyam.
A másfél hete kirobbant botrány hátterében az áll, hogy a Cambridge Analytica nevű brit-amerikai politikai elemző és tanácsadó cég több tízmillió Facebook-profilt használt fel a 2016-os amerikai elnökválasztási kampányban. Az 50 millió Facebook-oldal adatainak feldolgozásával igyekezett képet alkotni a célba vett amerikai választók politikai beállítottságáról, és ennek alapján személyre szóló reklámokkal, politikai üzenetekkel próbálta befolyásolni őket, tudtuk nélkül.