A közösségi média-függőség egyre több embert érint
A közösségi médiahálózatok elterjedése világszerte egyre csak növekszik. Tavaly az internethasználók 71 százaléka volt egyben a közösségi hálózatok felhasználója, és ezek a számok várhatóan még növekedni fognak.
Kreivich Orsolya
2018.05.08, 14:23
Megosztom a cikket
A közösségi média az egyik legnépszerűbb online tevékenységi forma, amely magas felhasználói elkötelezettséggel – talán már függőséggel – és mobilitási lehetőségekkel jár.
A régiós felmérések alapján elmondhatjuk, hogy Észak-Amerika volt az első terület, ahol a közösségi média nagyon népszerű lett, az internetezők rendkívül magas aránya használ különböző platformokat.
Míg 2010-ben az egymilliárd felhasználót sem érte el a közösségi hálózatok használóinak száma, addig három év múlva 2014-ben már 1,91 milliárd, és újabb három esztendő múltán, 2017-ben már 2,46 milliárd regisztrált tagot számlált a social media-tábor.
A kutatások szerint 2021-re már jócskán meghaladhatjuk a 3 milliárdot számot is.
Forrás: Statista
Két évvel ezelőtt
az Egyesült Államok népességének több mint 81 százaléka rendelkezett szociális média profillal.
2016 második negyedévétől az amerikai felhasználók több mint heti 215 percet töltenek a közösségi média felületeken okostelefonon keresztül, 61 percet PC-n, és 70 percet tableten keresztül.
Az okostelefonok és mobileszközök világszerte megemelkedett használata növelte a mobilitási hálózatok lehetőségeit olyan funkciókkal, mint például a helyalapú szolgáltatások (Foursquare vagy a Google Asszisztens). A legtöbb közösségi hálózat mobilos társalkalmazásként is elérhető, míg egyes hálózatokat a mobil internetes böngészéshez optimalizáltak, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy kényelmesen hozzáférjenek a vizuális blogoldalakhoz, úgy mint a Tumblr vagy a Pinterest.
Forrás: AFP
A maga majdnem kétmilliárd havi aktív felhasználójával a Facebook jelenlegi piacvezető az elérhetőség és a hatókör tekintetében.
A felület bevezetése óta a felület két szempontból is fontos tényezővé vált, a felhasználók egyrészt a magánéletükben privát beszéléseket folytathatnak rajta, illetve a publikus tartalmak tehetnek közzé rajta.
A közösségi hálózatok nemcsak a felhasználók számára teszik lehetővé a helyi vagy társadalmi határokon átnyúló kommunikációt, hanem lehetőségeket kínálnak a felhasználó által generált tartalmak, például fényképek és videók, valamint olyan funkciók, mint például a társasjátékok megosztására. A hirdetések, valamint a játékok jelentik a két fő bevételi pontot a közösségi hálózatok számára.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.