Cégvilág

A közösségi média-függőség egyre több embert érint

A közösségi médiahálózatok elterjedése világszerte egyre csak növekszik. Tavaly az internethasználók 71 százaléka volt egyben a közösségi hálózatok felhasználója, és ezek a számok várhatóan még növekedni fognak.

A közösségi média az egyik legnépszerűbb online tevékenységi forma, amely magas felhasználói elkötelezettséggel – talán már függőséggel – és mobilitási lehetőségekkel jár.

A régiós felmérések alapján elmondhatjuk, hogy Észak-Amerika volt az első terület, ahol a közösségi média nagyon népszerű lett, az internetezők rendkívül magas aránya használ különböző platformokat.

Míg 2010-ben az egymilliárd felhasználót sem érte el a közösségi hálózatok használóinak száma, addig három év múlva 2014-ben már 1,91 milliárd, és újabb három esztendő múltán, 2017-ben már 2,46 milliárd regisztrált tagot számlált a social media-tábor.

A kutatások szerint 2021-re már jócskán meghaladhatjuk a 3 milliárdot számot is.

Forrás: Statista

Két évvel ezelőtt

az Egyesült Államok népességének több mint 81 százaléka rendelkezett szociális média profillal.

2016 második negyedévétől az amerikai felhasználók több mint heti 215 percet töltenek a közösségi média felületeken okostelefonon keresztül, 61 percet PC-n, és 70 percet tableten keresztül.

Az okostelefonok és mobileszközök világszerte megemelkedett használata növelte a mobilitási hálózatok lehetőségeit olyan funkciókkal, mint például a helyalapú szolgáltatások (Foursquare vagy a Google Asszisztens). A legtöbb közösségi hálózat mobilos társalkalmazásként is elérhető, míg egyes hálózatokat a mobil internetes böngészéshez optimalizáltak, lehetővé téve a felhasználók számára, hogy kényelmesen hozzáférjenek a vizuális blogoldalakhoz, úgy mint a Tumblr vagy a Pinterest.

Forrás: AFP

A maga majdnem kétmilliárd havi aktív felhasználójával a Facebook jelenlegi piacvezető az elérhetőség és a hatókör tekintetében.

A felület bevezetése óta a felület két szempontból is fontos tényezővé vált, a felhasználók egyrészt a magánéletükben privát beszéléseket folytathatnak rajta, illetve a publikus tartalmak tehetnek közzé rajta.

A közösségi hálózatok nemcsak a felhasználók számára teszik lehetővé a helyi vagy társadalmi határokon átnyúló kommunikációt, hanem lehetőségeket kínálnak a felhasználó által generált tartalmak, például fényképek és videók, valamint olyan funkciók, mint például a társasjátékok megosztására. A hirdetések, valamint a játékok jelentik a két fő bevételi pontot a közösségi hálózatok számára.

statista közösségi média Facebook Pinterest
Kapcsolódó cikkek