Egyéni és szervezett utakkal, repülőjegy- és szállodafoglalással jelent meg a magyar piacion tavaly szeptemberben az Aldi Utazás, amelynek utazásszolgáltatója az Eurotours International. Utóbbi vállalat 349 millió eurós árbevételével Közép-Európa egyik legnagyobb utazásszervezője, 2500 szállodával áll partnerkapcsolatban, s további 4000 beszállítója van közel kilencven országban. Évente 1,3 millió turistát utaztatnak, közülük 550 ezret az Aldi Utazás osztrák megfelelőjén, a Hofer Reisenen keresztül.
Az osztrák, német és svájci piacon megszerzett sokéves tapasztalat adta biztonság mellett a magyarországi bevezetés tavalyi időzítését az indokolta, hogy az elmúlt évek kedvező gazdasági folyamatai nyomán a magyaroknak ma már több pénzük van utazásra is.
A cégnek az Aldi és a Hofer számára megvásárolt utazási szolgáltatása keretében kínált útjai nem fapadosak, kedvező árukat a nagy beszerzési tétel révén tudják garantálni. A saját márkás utazás pozitív fogadtatásra talált a magyaroknál: több ezren vették már igénybe az új szolgáltatást – közölte Kurunczi Anita, az Aldi Magyarország kommunikációs és marketingigazgatója.
A magyar utazók az autóval is könnyen elérhető desztinációkat részesítik előnyben. A célországok közül Ausztria a legnépszerűbb, minden harmadik foglalást a szomszédos államba adták le.
Elsősorban az osztrák síutak és városnézős programok kedveltek, ennek megfelelően Bécs és Salzburg a leglátogatottabb, de Karintia és Stájerország is felkapott a magyarok körében. Slágertermék Itália – főleg az északi része – is, ez a foglalások negyedét adja. Horvátország a dobogó harmadik helyét foglalja el a forgalom ötödével, míg a belföldi turizmus az ügyfélkör 13 százalékát teszi ki.
Mindeközben a magyarországi desztinációk a külföldi utazók körében is igen keresettek. Az első három úti cél Budapest, a Balaton, valamint a termálvizes fürdővárosok – nyilatkozta a Világgazdaságnak Helga Freund, az Eurotours International vezérigazgatója. Mint megtudtuk, a kereslet alapján több magyar utat is kínálhatnának, sokszor azonban nem elegendő a hazai szálláskapacitás.
Budapestnek több szállodára lenne szüksége
– hangsúlyozta Freund.
A magyar utazók jobbára három-négy éjszakás hosszú hétvégékre vagy még hosszabb időre, általában hét éjszakára foglalnak szállást. A legnagyobb forgalom a nyári last minute foglalások jóvoltából májusban bonyolódik le, ezt volumenben a február és az április követi. Utasbiztosítást csak az utazók alig 16 százaléka köt.
A nyugati turistákkal szemben hajlamosabbak az utolsó pillanatra hagyni a célpont kiválasztását a magyar ügyfelek, akiknek ötöde csupán az indulást megelőző egy hónapon belül foglalja le útját.
A német trendekkel ellentétben még nem jellemző itthon, hogy akár fél-egy évvel előre lekötnék útjukat a turisták, holott az early bird ajánlatokkal akár fél áron is eljuthatnának a vágyott desztinációra.
Ebben a tekintetben még igazodniuk kell a hazai fogyasztási szokásoknak az Aldi kínálatához. A diszkontlánc akciós ajánlatainak többsége egy-két hetente váltja egymást. „Ha tetszik az ajánlat, és jó áron van, nem érdemes várni” – hangsúlyozta Andreas Hamorszky, az Eurotours International Aldi Utazás osztályvezetője, aki a terveikről is beszámolt.
Mint elmondta, nagyobb hangsúlyt fektetnek majd a repülős ajánlatokra, így
hamarosan a Kanári-szigetekre, Izraelbe és Észak-Ciprusra is el lehet majd jutni az Aldival,
illetve az Eurotoursszal Budapestről. A közelgő téli szezonra több síúttal és ingyenes síbérlettel készülnek, emellett egzotikus, ázsiai utak, valamint exkluzív, hajós körutazások is szerepelnek a diszkontlánc jövőbeli ajánlatai között.