BUX 50,904.91
-1.00%
BUMIX 4,315.39
+1.05%
CETOP20 2,297.16
-0.29%
OTP 17,380
-1.22%
KPACK 11,800
-29.76%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 16,700
0.00%
-3.48%
ANY 1,560
0.00%
RABA 1,365
-1.09%
0.00%
-0.48%
+2.06%
+3.60%
OPUS 230.5
+3.83%
+1.19%
+2.78%
-1.39%
OTT1 149.2
0.00%
+0.84%
MOL 2,410
-0.99%
-2.89%
ALTEO 1,715
+0.29%
+3.36%
-1.23%
EHEP 1,765
-0.28%
+0.41%
+1.77%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+3.59%
+0.70%
+4.00%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
-3.17%
+1.35%
+1.23%
-2.35%
NUTEX 16.06
-0.12%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

A Henkel is beleáll a műanyag elleni küzdelembe

A cég vállalta, hogy 2025-re a csomagoló anyagainak száz százaléka újrahasznosítható, újrahasználható vagy komposztálható lesz.

Közel 30 műanyag és fogyasztási cikk gyártó vállalat elindította a „Szövetség a Műanyag Hulladékok Megszüntetésére” (AEPW) szervezetet. A szövetség nagyszabású megoldásokat fog kidolgozni és bevezetni, hogy minimalizálja és kezelje a műanyag hulladékokat. A használt műanyagok megoldásai révén ez lehetővé teszi a körkörös gazdaság megvalósítását.

A Henkel az egyik alapító tagként csatlakozott a szövetséghez

– olvasható a cég közleményében.

„Globális fogyasztási cikk gyártó és ipari vállalatként, a Henkel hozzá kíván járulni a műanyag hulladékok megszüntetéséhez. Fenntartható megoldások kidolgozása erre a kihívásra csak úgy lehetséges, ha az egész értéklánc összefog és együttműködik:

szállítók, kereskedelmi partnerek, fogyasztók és a szervezetektől a kormányzatokig mindenki

– nyilatkozta Hans Van Bylen, a Henkel igazgatóságának elnöke, a Német Vegyipari Szövetség (VCI) elnöke.

Konrad Henkel, a cég néhai alapítója
Fotó: AFP

A szövetség több mint 1 milliárd dollárt kötelezettséget vállalt azzal a céllal, hogy a következő öt év során 1,5 milliárd dollár befektetést végez a műanyag hulladékok eltávolítására a környezetből.

A Henkel felvállalt több, iparágak közötti kezdeményezést, hogy a csomagolás fejlesztését fokozza és olyan hatékony megoldásokat találjon, amelyek széles körben alkalmazhatók, illetve a cég csatlakozott az Új Műanyag Gazdálkodás (NPEC) kezdeményezésnek is.

A cég állítja, hogy 2025-re a csomagoló anyagainak 100 százaléka újrahasznosítható, újrahasználható vagy komposztálható lesz.

A H&M és a dm is küzd a műanyag szemét ellen: a drogéria alternatívaként papírtáskát ajánl a műanyagzacskóval szemben a vásárlóknak, mint ahogy a H&M is, azonban a svéd divatcégnél már a vásárlóknak kell megvenniük a zacskót.

Ha így folytatjuk, belefulladunk a műanyagba

Bő harminc év múlva tömegét tekintve több műanyag lesz az óceánokban, mint hal.

 

Kapcsolódó cikkek