Az elmúlt hónapokban megkezdődött az állami cégvagyon profiltisztítása, már csaknem száz, jellemzően kisebbségi részesedést értékesített a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. az elektronikus árverési rendszerén keresztül. A következő lépés az állami ingatlanportfóliók leépítése lesz – jelentette be Bártfai-Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter a parlament gazdasági bizottságának éves rendes meghallgatásán.
Az ingatlanvagyon gyorsabb értékesítésére már 2019 második felében sor kerülhet – szintén az elektronikus árverési rendszeren keresztül. Az állami ingatlanportfólió az elmúlt években felduzzadt az állami öröklések miatt, ráadásul a kisajátítások következtében sok töredékingatlan került az MNV birtokába. A miniszter szerint az ingatlanvagyon tudatosabb kezelésére van szükség, ezért a passzív tartás helyett az állami bevételszerzés lesz a cél, így a jövőben csak az állami feladatok színvonalas ellátásához szükséges vagyontárgyak maradnak állami tulajdonban – mondta a miniszter.
Az idén várhatóan végbemegy az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. és az NKM Nemzeti Közművek Zrt. fúziója, így Magyarország harmadik legnagyobb cége jöhet létre. A kormány célja a fúzióval, hogy egyetlen „otthon szolgáltatóba” integrálja az áram- és a földgázszolgáltatást, a céget az ország vezető napenergia-termelőjévé is tenné, és a két cég összevonásával nem mellesleg megvalósul a kormány azon stratégiai célja, hogy az energiaszolgáltatási piacon többségi nemzeti tulajdon domináljon.
Szintén az idén – várhatóan az év végéig – befejeződik a 2013-ban megkezdett takarékszövetkezeti konszolidáció. Az eredetileg csaknem száz pénzügyi szolgáltató folyamatosan hatékonysági problémákkal küzdött, de az elmúlt években sikerült egy eredményesebb cégcsoportot felépíteni, s a szolgáltatások országosan átláthatók lettek – mondta Bártfai-Mager. A következő időszakban már az egységes üzleti tevékenységre fókuszálnak, s 2019 végére egyetlen pénzügyi csoporttá alakul át a megmaradt takarékszövetkezetek szervezete, így a nagyszámú fiókhálózatnak köszönhetően ez a pénzügyi szervezet lesz a legelérhetőbb bank idehaza.
A megmaradt Volánokra is a teljes egységesülés vár még az idén, a korábbi csaknem húsz céggel szemben ma már csak hét regionális szolgáltató működik a közlekedési piacon. A tervek szerint 2019 novemberéig ez a hét regionális cég is egyetlen autóbuszos közlekedési cégbe olvad össze. A miniszter elvárásai szerint így az újonnan létrejövő mamutcég a részben megújuló járműparkkal költséghatékony szolgáltatást nyújt majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.