BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A műalkotásnál nincs is jobb ajándék

Egy újonnan induló vállalkozás azt tűzte ki célul, hogy összehozza a kortárs képzőművészeket azokkal a vállalatokkal, amelyek hisznek abban, hogy a művészet és az üzleti világ erősítheti egymást.

A kortárs művészeti piac bonyolult összefüggésrendszerek szerint rétegzett és strukturált terület, ahol minden szereplőnek megvan a maga feladata. A múzeumok, aukciósházak, gyűjtők, alkalmi vásárlók és befektetők mellett helye és szerepe van a mecenatúrának is. Egy újonnan induló vállalkozás azt tűzte ki célul, hogy azokat a vállalatokat, amelyek hisznek abban, hogy a művészet és az üzleti világ erősítheti egymást, összehozza a kortárs képzőművészekkel. Erre azért is szükség van, mert bár az egyéni gyűjtők alkalmanként támogatják az általuk preferált művészeket, a céges művészetpártolásnak még nem alakult ki a kultúrája. Pedig a világban számos példát láthatunk arra, hogy nagy presztízsű cégek művészeti díjakat alapítanak, múzeumi kiállításokat szponzorálnak, vagy kortárs művészek segítségét veszik igénybe brandépítéshez. „Látok szándékot a kortárs művészeti mecenatúrára, de sokszor a cégek nem találják a művészethez vezető utat. Ebben kíván segíteni a BJB Pakk Projekt” – mondta el a Világgazdaságnak Mélykuti Beatrix aukcióvezető, műtárgypiaci szaktanácsadó, a kezdeményezés egyik létrehozója.

Rámutatott, hogy minden emberi kapcsolatban helye és szerepe van az ajándékozásnak, ami a partnerek között érvényes protokoll szerint, egyéb egyezményes keretrendszerben történik. A cél és a keretek ismeretében a BJB Pakk Projekt vállalja, hogy felkutatja azokat a műtárgyakat, amelyek egyediségük, kvalitásuk és kreativitásuk révén alkalmasak reprezentációra. „Olyan egyedi és személyre szóló tárgyakat közvetítünk, amelyekkel reményeink szerint évtizedek múlva is aktívan együtt él majd a megajándékozott.” A BJB Pakk Projekt nem csupán néhány művésszel áll kizárólagos viszonyban, mint egy galéria, hanem komplett kapcsolati és tudásrendszert bocsát az ügyfelei rendelkezésére.

Mélykuti Beatrix és csapata külön gondot fordít a külföldieknek szánt ajándékokra, mert ez tágabb értelemben a hazai kortárs képzőművészet támogatása is. Ehhez akár meg is csináltatják azt az egyedi művészeti alkotást, amely magában hordozza a csak Budapesten átélhető hangulatot: egy élő, lüktető, fejlődő fővárosét romkocsmákkal, fürdőkkel, fényekkel és a benne élő emberekkel. „A külföldieknek mi egy budapesti anzikszot kutatunk fel” – mondta. A tárgy mellé kiállítanak egy certifikátot is, amely igazolja, hogy a cég részt vesz kortárs művészeti mecenatúrában. A projektnek célja az is, hogy az egyedi látásmódot tükröző reprezentációs és brandépítő ajándék önmagában is érték maradjon, hogy hosszú távon műtárgybefektetésként is működőképes legyen. A BJB Pakk emellett műgyűjtemény építéséhez is segítséget nyújt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.