A kortárs művészeti piac bonyolult összefüggésrendszerek szerint rétegzett és strukturált terület, ahol minden szereplőnek megvan a maga feladata. A múzeumok, aukciósházak, gyűjtők, alkalmi vásárlók és befektetők mellett helye és szerepe van a mecenatúrának is. Egy újonnan induló vállalkozás azt tűzte ki célul, hogy azokat a vállalatokat, amelyek hisznek abban, hogy a művészet és az üzleti világ erősítheti egymást, összehozza a kortárs képzőművészekkel. Erre azért is szükség van, mert bár az egyéni gyűjtők alkalmanként támogatják az általuk preferált művészeket, a céges művészetpártolásnak még nem alakult ki a kultúrája. Pedig a világban számos példát láthatunk arra, hogy nagy presztízsű cégek művészeti díjakat alapítanak, múzeumi kiállításokat szponzorálnak, vagy kortárs művészek segítségét veszik igénybe brandépítéshez. „Látok szándékot a kortárs művészeti mecenatúrára, de sokszor a cégek nem találják a művészethez vezető utat. Ebben kíván segíteni a BJB Pakk Projekt” – mondta el a Világgazdaságnak Mélykuti Beatrix aukcióvezető, műtárgypiaci szaktanácsadó, a kezdeményezés egyik létrehozója.
Rámutatott, hogy minden emberi kapcsolatban helye és szerepe van az ajándékozásnak, ami a partnerek között érvényes protokoll szerint, egyéb egyezményes keretrendszerben történik. A cél és a keretek ismeretében a BJB Pakk Projekt vállalja, hogy felkutatja azokat a műtárgyakat, amelyek egyediségük, kvalitásuk és kreativitásuk révén alkalmasak reprezentációra. „Olyan egyedi és személyre szóló tárgyakat közvetítünk, amelyekkel reményeink szerint évtizedek múlva is aktívan együtt él majd a megajándékozott.” A BJB Pakk Projekt nem csupán néhány művésszel áll kizárólagos viszonyban, mint egy galéria, hanem komplett kapcsolati és tudásrendszert bocsát az ügyfelei rendelkezésére.
Mélykuti Beatrix és csapata külön gondot fordít a külföldieknek szánt ajándékokra, mert ez tágabb értelemben a hazai kortárs képzőművészet támogatása is. Ehhez akár meg is csináltatják azt az egyedi művészeti alkotást, amely magában hordozza a csak Budapesten átélhető hangulatot: egy élő, lüktető, fejlődő fővárosét romkocsmákkal, fürdőkkel, fényekkel és a benne élő emberekkel. „A külföldieknek mi egy budapesti anzikszot kutatunk fel” – mondta. A tárgy mellé kiállítanak egy certifikátot is, amely igazolja, hogy a cég részt vesz kortárs művészeti mecenatúrában. A projektnek célja az is, hogy az egyedi látásmódot tükröző reprezentációs és brandépítő ajándék önmagában is érték maradjon, hogy hosszú távon műtárgybefektetésként is működőképes legyen. A BJB Pakk emellett műgyűjtemény építéséhez is segítséget nyújt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.