Cégvilág

Egyre többen bíznak meg a tanácsadókban

Csalódhat az a cég, amelyet elcsábítanak az alacsony árak.

Egyre nagyobb a hajlandóság arra, hogy a vállalkozások kommunikációs feladataikat kiszervezzék külsős tanácsadó cégeknek, de sokan rosszul ítélik meg, hogy milyen feladatokat lehet és milyeneket nem érdemes rájuk bízni – válaszolt a Világgazdaság kérdésére Gál Kristóf. A Klikkmarketing Bt. alapító-cégvezetője szerint vannak olyan cégek, amelyek csak a marketing nyűgétől való megszabadulást látják a kiszervezésben, holott a marketing manapság fontos kompetenciának számít. Emiatt azok, akik csak azért választják a kiszervezést, hogy levessék magukról ezt a feladatot, nem lesznek képesek látványos fejlődést elérni. Segítséget kérni ugyanakkor megéri, mert ezzel pénzt lehet megtakarítani.

„Egy új szakember felvétele a cégeknek óriási ráfordítás, amelynek a költségeit – például a betanítást – ki kell gazdálkodni. Ezt elkerülve érdemesebb lehet a vállalkozásoknak inkább arra fókuszálniuk, amiben igazán jók, viszont ahol élet-halál kérdése a marketing, ott saját csapatot kell építeni.

Fotó: Shutterstock

A tavaly nettó 142,7 millió forintos árbevételt elérő cég alapítója nem hisz abban, hogy a kkv-szektorban általános bizalom alakulhat ki a kommunikációs tanácsadók iránt. Kóklerek és csalók mindig lesznek, de minél több jó és hozzáértő cég van, annál nagyobb eséllyel találhatnak megbízható partnert a vállalkozások.

Amelyik cég vak akar lenni, és elcsábítják az alacsony árak, nagyzoló ígéretek, az csalódni fog. Amelyik viszont hajlandó megfizetni a minőséget, és utánanéz egy tanácsadónak, vagy akár többel is próbálkozik, az talál is megfelelő segítséget. Ami biztos, hogyha ma egy magyar vállalkozás marketinges partnert keres, akkor találhat. Más kérdés, hogy az igazán jó tanácsadók eléggé leterheltek

– szögezte le a cégvezető.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja el.

tanácsadás tanácsadók kkv-k
Kapcsolódó cikkek