Az Air Jordan a fellegekbe repítette a Nike-t
Most először ért el legalább egymilliárd dolláros bevételt negyedéves szinten a Nike, csak az Air Jordan márkájú kosárlabdás sportcipők és sportruházat értékesítéséből.
Az amerikai vállalat 2020-as üzleti évének november végén lezárult második negyedében nagyon megnőtt a kereslet a megújult termékcsalád iránt, ráadásul nem csupán a férfiak, hanem a nők körében is, sőt még az Egyesült Államokon kívüli piacokon is.
A Nike teljes forgalma is jól alakult, a Refinitiv elemzői konszenzusa által várt 10,1 milliárd dollárt 240 millió dollárral szárnyalta túl, profitágon pedig a részvényenkénti (EPS) 58 centes előrejelzéssel szemben 70 centet gazdálkodott ki. Az előző év azonos időszakában még csupán 9,4 milliárd volt a Nike bevétele, EPS-e pedig 52 cent. Az adózott eredmény 31,6 százalékkal, 1,12 milliárd dollárra gyarapodott.

A menedzsment kiemelte, hogy minden földrajzi régióban növekedett az értékesítés,
a cég online forgalma pedig 38 százalékkal bővült a bázisidőszakhoz képest.
A jelentésre a tőzsdezárást követő elektronikus kereskedésben mégis 2 százalékkal, 99 dollárra esett a részvény árfolyama, igaz, a közzététel előtt 101,15 dolláros történelmi csúcson búcsúzott a papír a parkettől. A befektetők kedvét a társaság hazai pályán mutatott várakozásoktól elmaradó teljesítménye rontotta el. Bár Észak-Amerikában is nőtt, mégpedig 5,3 százalékkal az árbevétele, ám 20 millió dollárral elmaradt a 4 milliárd dolláros elemzői becsléstől.
A Nike az utóbbi időben rengeteget költött az online értékesítést támogató beruházásokra, fejlesztette okostelefonos alkalmazásait.
Emellett igyekszik a forgalmat saját márkaboltjaiba terelni, és folyamatosan csökkenti kiskereskedelmi partnereinek a számát.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja


