BUX 39,412.74
-0.51%
BUMIX 3,795.1
-0.11%
CETOP20 1,860.46
+1.28%
OTP 8,400
+0.55%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+5.12%
-0.57%
0.00%
ZWACK 18,300
-1.08%
0.00%
ANY 1,580
+1.28%
RABA 1,130
0.00%
0.00%
-1.19%
-1.92%
0.00%
OPUS 173.6
-2.91%
-5.46%
0.00%
0.00%
-2.21%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,926
-0.14%
DELTA 39.85
-0.37%
ALTEO 2,290
+1.78%
0.00%
-0.98%
EHEP 1,370
-3.86%
0.00%
-0.38%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.21%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+3.95%
-1.13%
-0.77%
0.00%
-1.38%
-0.40%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
-3.02%
NAP 1,278
-0.16%
0.00%
+18.75%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Éjjeli műszakban is jár majd a metró

Ismét meghosszabbítja a menetrendet a Budapesti Közlekedési Központ. A módosítás a karbantartást biztosan akadályozza, és az is kérdés, hogy van-e erre igény az utasok részéről.

Többszöri csúszás után eldőlni látszik, hogy március 13-tól hajnali két óráig közlekednek a budapesti metrók hét végén – értesült a Világgazdaság.

Az intézkedés egyelőre a 2-es és a 4-es vonalat érinti péntekenként és szombatonként.

Az M3-ason a folyamatban lévő rekonstrukció miatt nem lép életbe a meghosszabbított menetrend, és az M1-es kisföldalatti is megússza az üzemidő meghosszabbítását.

Lapunknak az ügyre rálátó források arról beszéltek, hogy a kezdeményezés a Budapesti Közlekedési Központ Zrt.-től (BKK) indult, az intézkedésnek pedig a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) sikertelenül próbált ellenállni.

A változtatás a Világgazdaság értesülése szerint mintegy 1,5 milliárd forintba kerül, a költséget a BKK pluszfinanszírozásként megpróbálta kijárni a fővárosnál, azonban a Városháza, arra hivatkozva, hogy a hatékonyságnövelés pénz nélkül is megvalósítható, nem adott pénzt.

A BKV ezek után legalább azt szerette volna elérni, hogy a szükséges átszervezésekhez több idő álljon a rendelkezésére. Ez részben sikerült, úgy tudjuk, eredetileg márciustól élesedett volna az új rendszer.

Fotó: MTI – Kollányi Péter

A metró hosszabb nyitva­tar­tá­sá­ban nem csak az infrastruktúra működtetése kerül pénzbe, extra munkaerőt is be kell állítani. A metróüzemágban a járművezetők nem túlórázhatnak, így e területre több dolgozót kell felvenni. Karbantartóból is többre lesz szükség, mivel csökken a hibák kijavítására rendelkezésre álló idő.

A Világgazdaság információja szerint az érintett napokon hajnali fél 3-nál korábban nem lehet levenni a feszültséget a pályáról, így nem kezdődhet meg a vonalgondozók – ők ellenőrzik a sínek állapotát – munkája.

Viszont ahhoz, hogy a reggeli fél ötös nyitáshoz a helyükre érkezzenek a vonatok, háromnegyed négykor már ismét áram alatt kell lenniük a sínpároknak. Vagyis mivel hétvégente minimális ellenőrzésre lesz csak lehetőség, a hét többi napján kell elvégezni a javításokat.

A teljes cikket elolvashatják a Világgazdaság keddi számában

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek