A személyi jövedelemadóról szóló törvény értelmében a kifizető által biztosított személygépkocsi magánhasználata adómentes, ez pedig érvényes lehet akár az itthon egyre népszerűbb közösségi autómegosztókra is.
Egy ilyen cafeteriaelemet a cégek havi 5-10 ezer forintos ráfordítással is biztosíthatnak a munkavállalóiknak.
Mivel carsharingpiac egyelőre csak Budapesten alakult ki, az itt dolgozók esetében merülhet fel reálisan a közösségi autózás mint béren kívüli juttatási forma. A Világgazdaság a szegmens három szereplőjénél arról érdeklődött, hogy mennyire nyitottak e téren, és hogy a fővárosban működő vállalatok megkeresték-e őket ez ügyben.
A GreenGo már indulása óta kínál vállalati csomagokat, ezekben költés alapján ad a céges felhasználóknak kedvezményeket
– közölte a Világgazdasággal a magyar alapítású startup. A lehetőséget a legnagyobb vállalatoktól a mikrovállalkozásokig kihasználják, az utóbbiak nagyobb arányban. A kizárólag elektromos járműveket üzemeltető GreenGót még nem keresték meg konkrétan azzal, hogy cafeteriaelemként szeretnék igénybe venni a szolgáltatásait. A jövőt illetően a társaság a céges keretek közötti autómegosztás egyszerűsítésére törekszik, ezért kuponos egyenlegvásárlási lehetőséget tervez bevezetni a vállalatok számára.
Ezzel a rendszerrel a cégek fix összegű greengózást tudnak biztosítani a munkavállalóiknak, akik saját felelősségükre céges vagy privát úti célokra tudják használni az autókat
– írták.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja!