Cégvilág

Csődvédelmet kért a Bónusz Brigád

A közösségi vásárlás első magyar képviselője az elmúlt 10 év során összesen 34 milliárd forintot spórolt vásárlóinak.

Vásárlói, partnerei és üzleti tevékenysége későbbi folytatása érdekében csődvédelmet kért Magyarország piacvezető közösségi vásárlási oldala, a Bónusz Brigád – közölte a portál.

A döntést azzal indokolták, hogy a koronavírus okozta gazdasági hatások miatt átmeneti fizetési nehézséggel küzd, és partnereknek tartozik, a gazdasági helyzetét tekintve viszont reális esélye van annak, hogy gazdálkodását rendbe tudja hozni, és képes lesz sikeresen tovább működni, indokolt volt a csődvédelem.

A weboldal célja, hogy a hitelezőivel egyezséget tudjon kötni, elkerülje a fizetésképtelenséget, és a vásárlói számára újra tudjon utazásokat és szolgáltatások ezreit kínálni, ahogy a világjárvány kitörése előtt.

A portál az amerikai Groupon cég üzleti modelljét alkalmazza, a közösségi vásárlás első magyar képviselője és legsikeresebb üzleti szereplője, az elmúlt 10 év során összesen 34 milliárd forintot spórolt vásárlóinak.

Fotó: Bónusz Brigád

A portál partnerei reklámköltésének túlnyomó részét vállalta át a Bónusz Brigád az elmúlt években, akkor is, ha az ajánlatukra nem érkezett vásárlás. Ez kiemelten igaz a járvány kitörése óta eltelt időszakra.

Az idén 10 éves weboldal korábban csak hagyományosan értékesítő szolgáltatókat – például éttermeket, bárokat, szépségszalonokat, tanfolyamokat, wellness központokat – és élményeket tett elérhetővé az interneten, átalakítva a magyar kiskereskedelmi piac működését.

A koronavírus-járvány azonban rendkívüli helyzetet teremtett a világban és Magyarországon is. Az utazási- és egyéb szolgáltató szektorok bedőlése a weboldalt is nehéz helyzetbe hozta.

Mint ismeretes április első napjaiban a hazai piacvezető közösségi vásárlási oldal kevesebb, mint 100 partnerétől kért türelmet a számlák kifizetésével kapcsolatban.

A felháborodott partnerek közül azonban néhányan a médiához fordultak azt híresztelve, hogy a Bónusz Brigád fizetésképtelen.

A híresztelés és hangulatkeltés pánikhangulatot eredményezett – írja a pertál – amelyben mind a vásárlók, mind a partnerek megrohamozták a céget a bónuszuk visszaváltását, vagy az anyagi követeléseik azonnali kiegyenlítését követelve.

A portál és a partnerei védelmének érdekében a tulajdonosok úgy döntöttek, hogy csődvédelmet kérnek, hiszen ez szükséges ahhoz, hogy a járvány okozta válsághelyzet alatt is folytassa tevékenységét és hogy tartozásait partnerei felé kiegyenlíthesse.

A közösségi vásárlásra épülő bónuszos/kuponos üzleti modellt már születésekor is a 2008-2009-es gazdasági világválság hívta életre. A jelenlegi válsághelyzetben is várható, hogy képes lesz segíteni a szolgáltatóknak a talpra állásban és a vásárlóknak abban, hogy kedvezőbb áron jussanak hozzá szolgáltatásokhoz, amiket megszoktak és megszerettek.

A csődeljárás célja, hogy az adós cég a hitelezőivel egyezséget kötve elkerülje fizetésképtelenségét, és tovább tudjon működni, ugyanakkor a hitelezőinek is méltányosabb helyzetet biztosítson ahhoz képest, mintha felszámolási eljárásra kerülne sor.

A gazdaságok működésének alapja a bizalom. A gazdasági helyzet megváltozása visszahat a szereplők – fogyasztásban, beruházásokban, megtakarításokban vagy a hitelpiacon jelentkező – hangulatára is, pozitív vagy épp negatív visszacsatolási mechanizmusokat beindítva.

A partnerek számára ez annyit tesz, hogy a weboldal fizetési türelmet kért, illetve megegyezési szándékot a partnerekkel. A partnerek – akik közül sokan hosszú évek óta, van aki a kezdetektől a bónuszos cég ajánlatai között szerepel – ezért segíthetnek abban, hogy a cég talpon maradhasson.

A járvány ideje alatt a bónuszok java része nem beváltható, hiszen a szolgáltatók nagy része bezárt. Ezért a bónuszok lejáratát meghosszabbították, azok későbbi időpontban lesznek beválthatók, illetve egyenleg formájában jóváírva.

partner bónusz brigád csődvédelem
Kapcsolódó cikkek