Kivonul a Tesco Lengyelországból
A Tesco eladja lengyelországi üzleti tevékenységét a dán Salling Groupnak – írja a Bloomberg. A kiskereskedelmi láncközlése szerint a koronavírus által megváltozott fogyasztói környezet miatt a brit piacra akar összpontosítani.
A Tesco szerint körülbelül 165 millió font ( több mint 63 milliárd forint) bevételt vár a 301 üzlete, illetve elosztóközpontjai és irodaházai eladásából. A cég hozzátette, az elmúlt másfél évben már 22 érdekeltségét már eladta Lengyelországban összesen 200 millió font (több mint 76 milliárd forint) értékben.

Az elmúlt években rendszeresen felmerült a pletyka, hogy Magyarországot is elhagyja a vállalat, erről azonban nincs szó, a Tesco elkötelezett Magyarország iránt, az itteni operáció jól teljesít, és további fejlesztések várhatók
– mondta el a Portfoliónak Matt Simister, a vállalat közép-európai vezérigazgatója.
„Jelentős előrelépést értünk el a kelet-európai operációinkban, de a lengyel piac továbbra is kihívásokkal teli, az ottani operáció értékesítése lehetővé teszi, hogy a régió más országaiban jelen lévő vállalatainkra fókuszáljunk Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában,
ahol erős a piaci pozíciónk, jók a növekedési kilátások és megfelelő marzsokat, cash flowt és megtérülést tudunk elérni” – indokolta a lépést Dave Lewis, a Tesco vezérigazgatója. A Tesco az előző, 2019/2020-as pénzügyi évben 24 millió font veszteséget ért el Lengyelországban.


