Környezetbarátabbá akarja tenni, és családbarát üzletpolitikával akarja felébreszteni a koronavírus-járvány okozta Csipkerózsika-álmából a milánói Scalát a világhírű operaház főigazgatója – számol be a távirati iroda.
Dominique Meyer egy kedden megjelent lapinterjúban arról beszélt, hogy aktívan meg kell szólítani a közönséget, nem szabad a csodában reménykedni, abban, hogy a nézők maguktól visszatérnek. Az operaháznak újra be kell ágyazódnia a társadalomba – fejtette ki a francia intendáns a La Repubblica című lapnak.
Bevezetik a családi jegyet, ami azt jelenti, hogy a családok nagy kedvezménnyel, mindössze 15 euróért vásárolhatnak majd két jegyet gyermekeik vagy unokáik számára. „A túl magas árakkal azt kockáztatjuk, hogy elüldözzük az igazi közönséget.”
Tervezik azt is, hogy iskolások számára online elérhetővé teszik a próbákat, mert, mint mondta: „Nem minden gyermek engedheti meg magának, hogy Milánóba utazzon, és elmenjen a Scalába.”
Törekednek a környezetbarát üzemmódra is, ezért egyebek közt napelemeket szerelnek fel, LED-lámpákra cserélik le a világítást, és igyekeznek csökkenteni a díszlet- és jelmezgyártás környezetterhelését.
Technikai újításokat is bevezetnek, a nézők kivetítő helyett egy a teátrumtól kapott tableten olvashatják nyolc nyelven az operák szövegét, és a RAI olasz köztévé közreműködésével kiterjesztik a pandémia alatt bevezetett streamelés intézményét.
A főigazgató bejelentette azt is, hogy 2025-ig meghosszabbították Riccardo Chailly főzeneigazgató megbízatását, akinek szerződése a jövő év elején lejárt volna. A megújított szerződés opciót tartalmaz további két év hosszabbításra. Chailly 2015 óta dolgozik az operaháznál vezető karmesterként, 2017 óta pedig főzeneigazgatóként. A közelmúltban szóba került esetleges lecserélése Antonio Pappano olasz-angol karmesterre, zongoraművészre, de ez végül nem történik meg.
Az operaház anyagi helyzetét megerősíti, hogy új szponzorként sikerült megnyerni az Esselunga szupermarketláncot, amely öt év alatt hatmillió euróval támogatja a világhírű intézményt. Dominique Meyer a napokban közölte, hogy rekordösszegű szponzori pénzt sikerült szerezni 2021-re, ennek köszönhetően a járvány ellenére is kiegyensúlyozott lesz a költségvetés.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.