BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átalakulva nyílik újra a Scala

Környezetbarátabbá akarja tenni, és családbarát üzletpolitikával akarja felébreszteni a koronavírus-járvány okozta Csipkerózsika-álmából a milánói Scalát a világhírű operaház főigazgatója – számol be a távirati iroda.

Dominique Meyer egy kedden megjelent lapinterjúban arról beszélt, hogy aktívan meg kell szólítani a közönséget, nem szabad a csodában reménykedni, abban, hogy a nézők maguktól visszatérnek. Az operaháznak újra be kell ágyazódnia a társadalomba – fejtette ki a francia intendáns a La Repubblica című lapnak.

Bevezetik a családi jegyet, ami azt jelenti, hogy a családok nagy kedvezménnyel, mindössze 15 euró­­ért vásárolhatnak majd két jegyet gyermekeik vagy unokáik számára. „A túl magas árakkal azt kockáztatjuk, hogy elüldözzük az igazi közönséget.”

Tervezik azt is, hogy iskolások számára online elérhetővé teszik a próbákat, mert, mint mondta: „Nem minden gyermek engedheti meg magának, hogy Milánóba utazzon, és elmenjen a Scalába.”

Törekednek a környezetbarát üzemmódra is, ezért egyebek közt napelemeket szerelnek fel, LED-lámpákra cserélik le a világítást, és igyekeznek csökkenteni a díszlet- és jelmezgyártás környezetterhelését.

Technikai újításokat is bevezetnek, a nézők kivetítő helyett egy a teátrumtól kapott tableten olvashatják nyolc nyelven az operák szövegét, és a RAI olasz köztévé közreműködésével kiterjesztik a pandémia alatt bevezetett strea­melés intézményét.

A főigazgató bejelentette azt is, hogy 2025-ig meghosszabbították Riccardo Chailly főzeneigazgató megbízatását, akinek szerződése a jövő év elején lejárt volna. A megújított szerződés opciót tartalmaz további két év hosszabbításra. Chailly 2015 óta dolgozik az operaháznál vezető karmesterként, 2017 óta pedig főzeneigazgatóként. A közelmúltban szóba került esetleges lecserélése Antonio Pappano olasz-angol karmesterre, zongoraművészre, de ez végül nem történik meg.

Az operaház anyagi helyzetét megerősíti, hogy új szponzorként sikerült megnyerni az Esselunga szupermarketláncot, amely öt év alatt hatmillió euróval támogatja a világhírű intézményt. Dominique Meyer a napokban közölte, hogy rekordösszegű szponzori pénzt sikerült szerezni 2021-re, ennek köszönhetően a járvány ellenére is kiegyensúlyozott lesz a költségvetés.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.