A Public Relations (PR) piac mérete tavaly 13,195 milliárd forint volt a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) adatai szerint, ami 9 százalékos csökkenést jelent a 2019-es 14,5 milliárd forinthoz képest.
A Public Relations (PR) piac mérete tavaly 13,195 milliárd forint volt a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) adatai szerint, ami 9 százalékos csökkenést jelent a 2019-es 14,5 milliárd forinthoz képest.
Bár a visszaesés ténye önmagában negatív fejlemény, annak mértéke jelentősen elmarad az előzetes várakozásoktól: az MPRSZ a járvány kirobbanását követő időszakban az ügynökségvezetőktől kapott visszajelzések alapján 20-40 százalék közötti csökkenést prognosztizált.
A számok alapján levonható az a következtetés, hogy bizalomépítésben és a válsághelyzetben a PR szakemberek szerepe felértékelődik, ez pedig a PR piac számára bővülő lehetőségeket jelent.
Magyar Reklámszövetség által összeállított úgynevezett MRSZ Kommunikációs torta mérete
tavaly 401,9 milliárd forint volt, a PR tevékenység ennek az összegnek a 3,3 százalékát tette ki.
Maga a PR piac 2019-től kezdve szerepel önálló szegmensként szerepel ebben a kimutatásban, ami komoly előrelépést jelent a szakma számára. Az MPRSZ tagjainak száma a tavalyi és idei évben jelentősen nőtt, és a korábbinál jóval több ügynökség szolgáltatott pontos pénzügyi adatokat. Ennek köszönhetően a PR piac méretére vonatkozó becslés a korábbinál sokkal pontosabbá vált.