A Fjoru termékcsaládot exkluzív sajtótájékoztató keretében mutatta be Prágában a Kifli.hu cseh anyavállalata, a Rohlik. A bio minősítéssel rendelkező édesvízi és tengeri halakból 30 féle terméket készítenek – mondta Farrukh Yussupov, logisztikáért és értékesítésért felelős menedzser a Fjord Bohemia innovatív elosztó központjában.
A feldolgozásra váró halak autentikus forrásból származnak: Izland, Alaszka, Norvégia, Dánia, Franciaország, Olaszország, Hollandia, Görögország, Horvátország, Kamcsatka, Oroszország.
Új élményt szeretnénk kínálni az ügyfeleknek, amely a fenntarthatóságon és a frissességen alapszik
– fogalmazott Klekner Peter, a Kifli.hu ügyvezetője.
A kifogástól számítva a megrendelt áru akár 48 órán belül a vásárlók asztalán lehet.
Csehországon kívül Bécsbe és Budapestre érkezik még szállítmány. Évente 250 ezer csomagot készítenek.
A cég gyártási kapacitása: 3,6 tonna halat képesek feldolgozni óránként, egy hal kifilézése mindössze egy percet vesz igénybe.
A minőségellenőrzésnek három rostán is végig kell futnia, és ha valamelyiken elbukna a hal, akkor bármikor visszaküldhetik.
A fenntartható halászatokból érkező halakat a Tengergazdálkodási Tanács (MSC) látja el védjegyével. Képviselőjük, Dr. Marta Potocka kutatóbiológus, halászati és kereskedelmi menedzser elmondta: a klímaváltozás és a környezetszennyezés mellett a legégetőbb probléma a túlhalászat.
A hal a legtöbbet forgalmazott élelmiszer a világon, és a halállomány a felére zsugorodott az elmúlt 50 évben.
Összehasonlításképpen jelenleg 7,4 milliárd ember él a földön, 2050-re már 10 milliárdos népességet becsülnek. 3,4 milliárdan pedig elsődleges fehérjeforrásként támaszkodnának a tengerek gyümölcseire.
A közhasznú szervezet azon dolgozik, hogy megőrizve az egészséges ökoszisztémát, a halak kifogyhatatlan élelemforrásul szolgáljanak.
A Rohlik a pandémia alatt megduplázta árbevételét
– közölte a VG.hu kérdésére Jakub Petřina, a cégcsoport marketing vezetője. A tavalyi forgalmuk meghaladta a 300 millió eurót, 101 százalékos éves növekedési rátát produkálva.
A három nemzetközi piacon 750 ezer ügyfelet szolgáltak ki,
a Net Promoter Score piackutatási mutató szerint 71 százalék fölötti elégedettséggel.
Fő megrendelőik a családok és a kisgyermekes édesanyák, de
a koronavírus hatására egyre több fiatal felnőtt rendelt a szüleinek, hogy gondoskodjanak róluk.
A startup legfőbb konkurenciájának nem is a többi online rendelési lehetőséget, hanem az offline szupermarketeket tekinti, akikkel elsősorban minőségi szinten és a vásárló kényelmének biztosításával tudnak versenybe szállni.
A Rohlik 11 ezer négyzetméteres raktárában 200 munkavállaló dolgozik. A mirelit részlegen speciális védőkabátot hordanak, ugyanis mínusz 18-20 fokon tartják az árut. A csomagokat 30 perc alatt készítik össze és 2 órán belül szállítják ki, a kézbesítési idő 15 perc.
A cégcsoportnak májusban 650 ezer megrendelője volt.
Egy héten a legerősebb nap jellemzően a péntek, a leggyengébb pedig a szerda. A pörgés ellenére alacsony hibaszázalékkal dolgoznak, a kiszállítások csupán 1 százalékánál lépték túl a kézbesítési időt.
Magyarországon a Kiflihez naponta 4000 megrendelés érkezik be és több mint 40 ezer vásárlójuk van.